معاون امور بازرگانی و اقتصادی اداره کل صمت استان سمنان از رشد ۵۵ درصدی صادرات در این استان طی پنج ماه نخست امسال خبر داد.

حمیدرضا مداح، معاون امور بازرگانی و اقتصادی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اظهار کرد: در پنج ماه ابتدایی امسال، بیش از ۱۲۶ هزار تن کالا به ارزش حدود ۴۸ میلیون دلار از گمرک استان سمنان صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته، ازنظر ارزش دلاری ۵۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی افزود: متوسط ارزش دلاری هر تن کالای صادراتی در استان سمنان طی این مدت، ۳۸۱ دلار است که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته رشد ۵۱ درصدی داشت.

معاون امور بازرگانی و اقتصادی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: طی این مدت کالا‌هایی ازجمله لوازم خانگی، محصولات لبنی، محصولات پلیمری، پایه نفتی و پتروشیمی، صنایع معدنی فلزی و غیرفلزی، شمش سرب، سیم و کابل، محصولات شیمیایی، شیرینی، شکلات و بیسکوییت، کاشی و سرامیک، کاغذ و مقوا، محصولات پلاستیکی، محصولات فولادی و صنایع نساجی صادر شد.

مداح ادامه داد: این کالا‌ها به کشور‌های مختلفی نظیر ارمنستان، ازبکستان، افغانستان، امارات، آذربایجان، پاکستان، ترکمنستان، ترکیه، سوریه، عراق، عمان، روسیه، گرجستان، هند و ... صادر شده است.

وی عنوان کرد: طی این مدت، حدود سه هزار تن کالا به ارزش حدود ۱۷ میلیون دلار به استان سمنان وارد شده که عمده کالا‌های وارداتی شامل اجزا و قطعات ماشین و دستگاه‌های برقی، ماشین‌آلات نانوایی و شیرینی‌پزی، کائوچوی اتیلن، ماشین‌آلات و دستگاه‌های تهیه لبنیات، پنبه حلاجی نشده یا شانه نزده، قطعات ترانسفورماتورها، پروپیلن، لقاکننده‌ها و مبدل‌های استاتیک برقی، تنظیم‌کننده ولتاژ، روغن ترانسفورماتور و ... است.

معاون امور بازرگانی و اقتصادی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه متوسط ارزش دلاری هر تن کالای وارداتی در این استان پنج هزار و ۶۶۶ دلار است، خاطرنشان کرد: این مقدار کالا‌های وارداتی از کشور‌هایی نظیر ترکیه، چین، ازبکستان، ایتالیا، آلمان، بلژیک، هلند، امارات متحده عربی و ... به گمرک استان وارد شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.