معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: برنامه‌ریزی در دو حوزه زیرساختی و اقتصادی در راستای توانمندسازی روستاییان در دستور کار قرار گرفته است.

احمدرضا دالوند معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت :در مراسم روز روستا و عشایر با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۷۰۰ روستا در لرستان وجود دارد، عنوان کرد: توجه به زیرساخت‌های لازم در روستا‌ها در راستای ایجاد رونق اقتصادی روستا‌ها ضروری است.

او با اشاره به اینکه تاکید دولت سیزدهم و رییس جمهور بر ایجاد زیرساخت‌ها در روستا‌ها است، افزود: در همین راستا به دنبال راه‌اندازی قرارگاهی برای ایجاد زیرساخت‌ها و توجه به اقتصاد روستا در استان هستیم، زیرا یکی از دلایل اصلی مهاجرت روستاییان نبود زیرساخت‌ها است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان گفت: با توجه به ضرورت توانمندسازی روستاییان باید در این حوزه تلاش‌های بیشتری کنیم.

دالوند بیان کرد: برنامه‌ریزی در دو حوزه زیرساختی و اقتصادی در راستای توانمندسازی روستاییان در دستور کار قرار گرفته است.

او بیان کرد: یکی از نکات مهم تولید محور بودن روستا‌ها است، موضوعی که تحقق آن نیازمند برنامه‌ریزی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به جهاد آبرسانی در ۴۲۰ روستای لرستان اظهار کرد: امیدواریم تا یک سال آینده چالش جدی تأمین آب آشامیدنی در روستا‌ها و همچنین احداث راه ارتباطی روستا‌های استان را برطرف کنیم.

دالوند به ظرفیت باغات سیب در منطقه آبستان نیز اشاره کرد و گفت: در منطقه آبستان بیش از ۴۰ هکتار باغ سیب داریم، اما زیر ساخت‌های لازم از جمله سردخانه، صنایع تبدیلی و بسته بندی وجود ندارد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.