نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در یک دهگردشی ۸ ساعته مسائل و مشکلات مردم منطقه شاهکوه نهبندان را مورد بررسی قرار داد.

نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی طی سفری به منطقه شاهکوه نهبندان یک روز وقت خود را صرف شنیدن صدای مردم این منطقه کرد؛ مردمی که تاکنون شاید کمتر مسئولی پای درد و دلشان نشسته بود و حرف‌هایی از جنس مشکلات برای نماینده خود در مجلس شورای اسلامی داشتند.

در این دهگردشی که ۸ ساعت به طول انجامید هر یک از اهالی به نحوی سعی بر بیان مشکلات خود در زمینه‌های مختلف داشتند، مشکلاتی برخاسته از دل محرومیت که شاید تاکنون توجه مسئولین شهرستان و استان بیشتر بر محرومیت مناطق مرزی این شهرستان کمتر معطوف بوده و به مشکلات مردم منطقه شاهکوه پرداخته باشند؛ اما محرومیت واژه‌ای بود که به وضوح در چهره پیرزنی که تنها خواسته اش ساخت سرپناهی برای ادامه زندگی برای خود و تنها دخترش بود، موج می‌زد. پیر زنی که که حتی از داشتن یک اجاق گاز و یا بخاری برای گذراندن زمستان بی بهره بود.

درخواست‌های متفاوت برای یک زندگی معمولی

برخی از پستی و بلندی‌های راه دسترسی به روستا می‌گفتند و برخی از آنتن دهی ضعیف شبکه تلفن همراه و حتی شبکه‌های تلویزیونی، برخی دیگر هم از نبود مدرسه متوسطه اول در این روستا و مشکلات تردد دانش آموزان به مرکز شهرستان گله داشتند.

لایروبی سد بالادست روستای کلاته جنگل و چشمه رود، گازرسانی به مسجد روستای کلاته جنگل، راه دسترسی به روستا‌های دهو، چشمه رود، تأمین آب لوله کشی، ساخت مسکن برای برخی افراد تهیدست روستا، تکمیل خانه ورزش روستایی و ایجاد سالن ورزشی از دیگر خواسته‌های مردم بود که در این دهگردشی مطرح شد و نخعی نیز برای انجام آن‌ها قول پیگیری داد.

نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه نیز از خانه‌های روستایی افراد این روستا‌ها بازدید کرد و طی تماس‌های تلفنی با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی موضوع ساخت مسکن برای افراد تهیدست این روستا‌ها را پیگیر شد و مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) هم قول داد تا تیمی متشکل از کارشناسان این کمیته موضوع ساخت مسکن برای افراد تهیدست این روستا‌ها را مورد بررسی میدانی قرار دهند.

ارائه گزارش برق رسانی به شاهکوه

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در حسینیه روستای کلاته جنگل و در جمع اهالی از پیگیری‌ها برای برق رسانی به منطقه شاهکوه سخن گفت: چه زمانی که در منطقه و چه زمانی که در مرکز کشور بودم مشکلات مردم منطقه را به مسئولین کشوری منعکس کرده و خواستار رفع مشکلات شده ام، اما موضوعی که مدت ها است پیگیر آن بودیم برق رسانی به منطقه شاهکوه نهبندان است و با وجود مقاومت‌هایی که برای تأمین زیرساخت‌ها در این شهرستان وجود داشت و با رایزنی‌هایی که شد مقرر شد طی تفاهم نامه‌ای کار احداث پست برق ۱۳۲ کیلوولت شاهکوه را شرکت توانیر و خط انتقال آن از نهبندان را شرکت ایمیدرو انجام دهد و از آن جا که عملیات اجرای خط انتقال تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت داشته پیش بینی می‌شود تا پایان امسال به اتمام برسد.


بیشتر بخوانید


او افزود: یکی از خواسته‌های مردم این منطقه راه دسترسی به این روستا‌ها است که از چند سال گذشته موضوع بهسازی و آسفالت جاده کلاته جنگل تا کلاته سرخ را پیگیر شده و کار اجرایی آن آغاز شد.

نخعی ادامه داد: اعتبارات اداره کل راهداری و حمل و نقل استان کم بود و برای همین هم با بنیاد مستضعفان کشور رایزنی‌هایی شده و اعتبار خوبی هم از این بنیاد برای این جاده اختصاص داده شد که البته بخشی از این اعتبار که قرار بود از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل استان تأمین شودکه  با مشکل مواجه شده و دلیل کند شدن اجرای این طرح هم همین موضوع است که امیدواریم با پیگیری‌هایی که برای دریافت قیر رایگان از وزارت راه و شهرسازی انجام شده به زودی شاهد اتمام این جاده باشیم.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در مورد موضوع آبرسانی به منطقه شاهکوه هم گفت: پارسال طرح آبرسانی به شاهکوه کلنگ زنی شد و به دلیل برخی مشکلات برای تأمین آب تاکنون چند روستا از نعمت آب لوله کشی بی بهره مانده اند که امیدواریم تا پایان امسال این طرح نیز به اتمام برسد.

او در ادامه به درخواست مردم برای رفع مشکل آنتن دهی و اینترنت پرسرعت در این منطقه اشاره و اظهار کرد: در ایام کرونا موضوع آموزش‌های مجازی دانش آموزان جدی شد و از این رو درخواستی برای ارتقای سرعت اینترنت و پوشش آنتن دهی منطقه شاهکوه دادیم که بخشی از کار انجام شده و بخش دیگر آن به دلیل وجود مشکل برای تأمین تجهیزات مخابراتی هنوز مانده که این موضوع نیز در دست بررسی و پیگیری است.

نخعی تصریح کرد: مسائل و مشکلاتی که مردم دارند واقعا به حق بوده و برای رفع این مشکلات پیگیری خواهم کرد و امیدوارم با پیگیری موضوعات آینده متفاوتی را برای منطقه شاهکوه شاهد باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.