آیا محدوده ۱.۲۸۸ میلیون واحد، انتهای ریزش شاخص کل خواهد بود؟

تحلیلگر بازار سرمایه گفت: با توجه به واکنش‌های بازار و تحلیل تکنیکال می‌توان امید داشت که شاخص کل به محدوده یک میلیون و ۳۰۹ هزار واحد تا یک میلیون و ۲۸۸ هزار واحد واکنش خوبی را نشان دهد و به سمت بالا حرکت کند.

 

آقای کوروش آسایش گفت: بازار از اواخر اردیبهشت که مجدد وارد یک روند نزولی میان مدت شد در یک کانال نزولی قرار داشت که چند روز گذشته کف این کانال نزولی به سمت پایین شکسته شد. این انتظار وجود داشت که بازار از محدوده یک میلیون و ۳۳۰ هزار واحد بازگردد که این امید هم از بین رفت. با توجه به واکنش‌های بازار و بحث پرایس اکشن می‌توان امید داشت که بازار به محدوده یک میلیون و ۳۰۹ هزار واحد تا یک میلیون و ۲۸۸ هزار واحد واکنش خوبی را نشان دهد و به سمت بالا حرکت کند.

او می‌گوید: با توجه به اندیکاتور‌ها به ویژه اندیکاتور rsi می‌توان شاهد بود که یک واگرایی مخفی مثبت در شاخص کل ایجاد شده چرا که در حدود بهمن سال گذشته آخرین کفی که شاخص آن را دید rsi شانزده بوده و در حال حاضر که شاخص کل نسبت به آن زمان در تراز بالاتر است rsi در محدوده ۱۲ واحد است. امید است این واگرایی سبب آغاز یک رشد شود.

شاخص از محدوده یک میلیون و ۲۸۸ هزار واحد باز میگردد؟

آسایش گفت: شاخص کل هم وزن نیز با توجه به روند نزولی که شروع کرده بود در یک کانال نزولی قرار دارد که در حال حاضر در خط وسط کانال محدوده ۳۸۰ هزار واحد است. با توجه به کف این کانال که ۳۶۰ هزار واحد است می‌توان یک امید برگشت داشته باشیم و با توجه به پرایس اکشن محدوده ۳۷۰ تا ۳۶۰ هزار واحد محدوه ای است که احتمال برگشت شاخص هم وزن در آن بالا است.

او می‌گوید: اما از نظر اندیکاتور مک‌دی ملاحظه می‌شود که در شاخص هم وزن یک واگریی مثبت ایجاد شده که احتمال برگشت بازار به سمت بالا را تایید می‌کند.

شاخص از محدوده یک میلیون و ۲۸۸ هزار واحد باز میگردد؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار