به همت پاسداران گمنام امام زمان(عج) در سپاه شهرستان هوراند اعضای باند ۱۱ نفره حفاران غیر مجاز آثار باستانی در جاده خاکی روستای پیشتاب دستگیر و این باند متلاشی شد.

باند حفاران غیر مجاز عصر دیروز با دو دستگاه خودروی سمند و یک دستگاه خودروی جَک وارد روستای پیشتاب شهرستان هوراند شدند و شش نفر از آنها با تجهیزات و دستگاه حفاری راهی منطقه باستانی روستا شدند.

این گزارش می افزاید: سه نفر از این افراد که تحت رصد پاسداران بودند در محل خرمنگاه منتظر مانده و کار هدایت دیگر عوامل را برعهده داشتند.

پس از دقایقی دو نفر دیگر وارد روستا شدند و به محل حفاری اعزام شدند.

با گذشت حدود دو ساعت نفرات اعزامی برگشته و به فاصله ۱۰ دقیقه با خودروها از روستا خارج شدند که با هوشیاری پاسداران سپاه هوراند همه اعضای باند در انتهای جاده خاکی دستگیر شده و دستگاه طلایاب، تبلت و سایر اقلام از این افراد کشف و ضبط شد.

طبق گفته های شاهدان عینی، این‌حفاران در بین مردم روستا هم یک بلد و راهنما دارند که او این‌ افراد را به محل های باستانی روستای پیشتاب می آورد اما بین‌دستگیر شدگان نیست.

به گفته شاهدان این افراد هنگام بازداشت به منظور گریختن از چنگ حافظان امنیت، اظهار می‌کرده اند که با هماهنگی مسئولان ذیربط به محل آمده اند، اما با هوشیاری پاسداران گمنام امام زمان(عج) و همکاری مردم‌ محلی اعضای باند دستگیر شدند.

قلعه پیشتاب و بعضی از تپه های این روستا همواره توسط حفاران غیرمجاز حفاری شده و بخش هایی از این دارایی ملی تخریب شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار