رئیس‌جمهور روسیه گفت که مسکو وضعیت را در مناطق الحاق شده در شرق اوکراین، تثبیت می‌کند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه گفت که روسیه وضعیت را در ۴ منطقه در شرق اوکراین، تثبیت می‌کند و به صورت غیرمستقیم به چالش‌هایی که برای اعمال کنترل با آن مواجه است، اشاره می‎‌کند.

به گزارش رویترز، زمانی که پوتین معاهداتی را برای الحاق آن‌ها به روسیه پس از همه پرسی امضا کرد، نیرو‌های روسیه از روز جمعه در ۲ منطقه از ۴ منطقه متحمل خسارات قابل توجهی شده‌اند.

پوتین در اظهارات تلویزیونی گفت: «ما بر مبنای این واقعیت حرکت می‌کنیم که اوضاع تثبیت خواهد شد، می‌توانیم با آرامش این مناطق را توسعه دهیم.»

پیش از این، سخنگوی وی گفت که ۴ منطقه با یک روند فشرده سازگاری روبه‌رو هستند و این کار دشواری خواهد بود.

رئیس‌جمهور روسیه افزود: «ما همواره، حتی امروز که با تراژدی کنونی مواجه هستیم، احترام عظیمی برای مردم، فرهنگ، زبان و آداب اوکراین قائل بوده‌ایم.»

رویترز مدعی شده است روسیه که از دستاورد‌های اوکراین در چند هفته گذشته غرق شده است، هیچ یک از ۴ منطقه را به طور کامل کنترل نمی‌کند. در ۲ مورد از آن‌ها، هنوز مرز‌های قلمرو مورد ادعای خود را مشخص نکرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۱۵ مهر ۱۴۰۱
روسیه کشور متجاوزی بوده و هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۱۵ مهر ۱۴۰۱
پوتین هرگز موفق نخواهد شد و اوکراین تا کریمه را خواهدگرفت یعنی علم استراتژیک و محاسبات از جنگ روانی و توان نظامی هر2جبهه نشون میده پشت جبهه اوکراین بسیار قوی هست و تاکنون سعی کرده فرسایشی بجنگد.
آخرین اخبار