مدیرکل زندان‌های مازندران از افزایش ۲.۵ برابری استفاده از پابند الکترونیکی در استان خبر داد.

علی استادی مدیرکل زندان‌های مازندران در بازدید از کانون اصلاح و تربیت و زندان تمام الکترونیکی سما، گفت: آمار ورودی زندان الکترونیکی سما در ۶ ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از ۲.۵ برابر افزایش دارد.

او با اشاره به اجرای طرح پابند الکترونیکی از سال ۱۳۹۸ در زندان‌های استان، افزود: با عنایت به مواد مندرج در قانون مجازات اسلامی و قانون آیین دادرسی کیفری، محکومین واجد شرایط می‌توانند پس از درخواست و اخذ موافقت زندان و مراجع قضایی از این تسهیلات بهرمند شوند.

استادی گفت: در این سامانه، محکومان به حبس با رضایت خود زندانی و در محدوده مشخص سامانه الکترونیکی تحت نظارت قرار می‌گیرند و این دستگاه مانند «جی پی اس» عمل کرده و توسط سیستم مانیتورینگ کنترل می‌شود و در صورت هرگونه دستکاری قابل مشاهده است و از سوی کاربران به زندانی تذکر و هشدار داده می‌شود و اگر فرد به هشدار‌ها بی‌اعتنا باشد، به قاضی دادگاه اعلام خواهد شد تا اقدامات لازم در این خصوص اتخاذ گردد.

او افزود: پس از ساماندهی طرح پابند الکترونیکی در زندان ها، شاهد راه اندازی زندان تمام الکترونیکی " سما " هستیم که استان مازندران نیز این خدمات قضایی را به زندانیان واجد شرایط ارائه می‌کند.

مدیرکل زندان‌های مازندران گفت: از بدو اجرای طرح مراقبت‌های الکترونیکی (مهرماه سال ۱۳۹۸) تا بحال بیش از ۸۶۹ نفر زندانی تحت پوشش زندان الکترونیکی سما قرار گرفتند.

استادی افزود: در حال حاضر ۵۴۰ نفر از محکومین مراجع قضایی تحت مراقبت‌های الکترونیکی قرار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.