نوزدهمین یادواره مرحوم سید بهاءالدین شمس قریشی به عنوان بزرگترین مولودی خوانی کشور هفته آینده در سنندج برگزار می‌شود.

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان با تبریک فرارسیدن ماه مبارک ربیع الاول، اظهار کرد: نوزدهمین یادواره مرحوم سیدبهاء الدین شمس قریشی به عنوان یکی از برنامه‌های محوری هفته وحدت و به عنوان بزرگترین مولودی خوانی کشور در سنندج برگزار می‌شود.

امین مرادی با اشاره به جزئیات برگزاری این مراسم در سنندج، بیان کرد: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته مراسم یادواره شمس قریشی روز یکشنبه ۱۷ مهر ماه مصادف با ۱۲ ربیع الاول رأس ساعت ۱۵، در محوطه مجموعه ورزشی شهید کاظمی سنندج و در جوار آرامگاه آن مرحوم برگزار می‌شود.

او با اشاره به اهمیت وحدت و همدلی در جامعه به ویژه در شرایط فعلی، عنوان کرد: وجود مقدس و نازنین پیامبر اعظم اسلام حضرت محمد (ص) مهم‌ترین نقطه ایجاد وحدت است و مردم این منطقه عاشق آن حضرت و اهل بیت (علیهم السلام) هستند و در همین راستا برگزاری این مراسم و برنامه‌های این چنین همواره در دستور کار حوزه هنری بوده و به صورت ویژه دنبال می‌شود.

مرادی به اهمیت برگزاری مراسم‌های مولودی خوانی در ایام ماه ربیع الاول در استان کردستان و دیگر مناطق کردنشین اشاره کرد و افزود: برگزاری مراسم‌های مولودی خوانی نمادی از وحدت و همدلی بیشتر در جامعه به شمار می‌رود.

او به رهنمود‌های اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: مقام معظم رهبری قوم کرد را یکی از پیشرفته‌ترین اقوام ایرانی عنوان کردند و این مهم مدال افتخاری برای مردم کردستان و دیگر کرد‌های ایران زمین به شمار می‌رود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان ضمن اشاره به حضور گروه‌های برتر مولودی خوانی در این مراسم اظهار کرد: در جریان برگزاری این مراسم جمع زیادی از گروه‌های برتر مولودی خوانی از سراسر استان کردستان به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

گفتنی است، مرحوم سید بهاالدین شمس قریشی از عارفان نامی کُرد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.