در مراسمی ۶ دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به ناوگان اورژانس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزوده شد.

دکتر حسینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: برای خرید این ۶ دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس ۲۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات اورژانس و وزارت بهداشت هزینه شده است، این هزینه معادل حدود پنج میلیارد تومان برای هر دستگاه اتوبوس آمبولانس و حدود یک و نیم میلیارد تومان برای هر دستگاه آمبولانس است.

او با اشاره به امکانات اتوبوس آمبولانس های رونمایی شده، از امکان مراقبت همزمان از هشت بیمار خبر داد و گفت: این سه دستگاه اتوبوس آمبولانس برای خدمات رسانی بهتر و سریع تربه مردم به سه شهرستان لامرد، سپیدان و فیروزآباد به عنوان گلوگاه های حساس استان فارس اختصاص یافته است.

حسینی گفت: به دلیل بُعد مسافت و همچنین مسائلی که در فصول مختلف پیش می آید و همچنین همسایگی با استان های جنوبی، اختصاص این اتوبوس آمبولانس ها به شهرستان های یاد شده نقش موثری در توسعه خدمات سلامت و امکان تسریع در خدمات حوزه اورژانس در استان دارد.

او در مورد سه دستگاه آمبولانس بیمارستانی نیز که امروز رونمایی شد، گفت: این سه دستگاه آمبولانس بیمارستانی نیز به شهرستان های قیروکارزین، کازرون و سروستان اختصاص یافته که امیدواریم در سرویس دهی خدمات اورژانسی در این مناطق و افزایش رضایتمندی مردم این شهرستان ها نقش موثری ایفا کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: تمام این خدمات تولید داخل بوده و با کیفیت بسیار خوب و رعایت استانداردهای لازم تهیه شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز گفت: با توجه به لزوم بازنگری و تهیه جایگزین ناوگان آمبولانس بیماربری بیمارستان های کشور و اجرای این موضوع در برنامه امسال وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از محل مربوطه سه دستگاه آمبولانس با اولویت مراکز درمانی شهرستان های قیروکارزین، کازرون و سروستان تهیه و برای استفاده در بیمارستان ‌های این سه شهرستان به دانشگاه علوم پزشکی شیراز تحویل شده است.

دکتر سید ابوالفضل هاشمی اصل افزود: این موضوع به شکل جاری تا پایان سال و تامین سایر نیازهای اولویت‌ دار، در دستور کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار دارد.

دکتر مرادیان رئیس اورژانس فارس هم با اشاره به اینکه ورود این ۶ دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس می‌تواند کمک بزرگی برای اورژانس فارس باشد گفت:اورژانس استان روزانه با بیش از ۵ هزار تماس و بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ مآموریت در هر روز هنوز نیاز به آمبولانس‌ها و اتوبوس آمبولانس‌های بیشتری دارد.

رئیس اورژانس فارس همچنین گفت: ۲۱۲ پایگاه اورژانس در استان فارس فعال هستند که برای خدمات رسانی بهتر و سریع‌تر به هم استانی‌ها راه اندازی بیش از ۱۰۰ پایگاه اورژانس در برنامه ریزی‌های آینده اورژانس فارس قرار دارد.

بهره برداری از ۶ دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار