معاون پژوهشکده قلب و عروق اصفهان گفت: پژوهشکده قلب و عروق اصفهان در سال ۱۳۶۷ فعالیت خود را در زمینه پیشگیری و کنترل بیماری‌های قلبی و عروقی آغاز کرد.

نوشین محمدی‌فر با اشاره به مرکز تحقیقات قلب و عروق گفت: این مرکز فعالیت خود را در سال ۱۳۶۷ به عنوان یک طرح تحقیقاتی شروع کرد و در سال ۱۳۷۳ موافقت اصولی و قطعی را از وزارت بهداشت گرفت و از همان ابتدا به عنوان یک مرکز همپای بهداشت جهانی در منطقه فعالیت خود را در زمینه پیشگیری و کنترل بیماری‌های قلبی و عروقی آغاز کرد.

او افزود: در سال ۱۳۹۰ پژوهشکده قلب و عروق به منظور گسترش فعالیت‌ها و بزرگ‌تر شدن واحد‌ها به شکل پژوهشکده درآمد که شامل ۷ مرکز تحقیقاتی از جمله مرکز قلب و عروق، بازتوانی قلبی، پرفشاری خون، فیزیولوژی کاربردی، نارسایی قلب، اقدامات تهاجمی قلب و قلب اطفال است که این مراکز اهداف بلند مدت پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی را دنبال می‌کنند.

محمدی‌فر با اشاره به تحقیقی با عنوان «قلب سالم اصفهان»، گفت: این تحقیق از سال ۷۹ با همکاری مرکز بهداشت استان و سایر مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پژوهشکده قلب و عروق و به منظور کنترل و پیشگیری بیماری‌های قلبی و عروقی و مداخله در سطح جامعه انجام شد.

معاون پژوهشکده قلب و عروق اصفهان بیان کرد: تحقیق در شهر اصفهان و نجف‌آباد، در قالب ۱۰ پروژه مداخله‌ای برای گروه‌های هدف صورت گرفت و زمانی که مداخلات پیشگیرانه بیماری‌های قلبی و عروقی در اصفهان انجام می‌شد، آمار بیماری قلبی و سکته‌ها در اصفهان و نجف‌آباد کاهش یافت و به دنبال آن مرگ و میر هم سیر نزولی پیدا کرد.

منبع:فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.