مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت:مرز خسروی به عنوان رکورددار بیشترین میزان صادرات کالا از ابتدای امسال را دارد.

بختیار رحمانی پور با اشاره به میزان واردات و صادرات کالا از مرز‌های استان کرمانشاه، اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست سال  به میزان یک میلیارد و ۳۰۵ میلیون و ۸۲۳ هزار و ۸۳ دلار کالا به وزن سه میلیون و ۱۴۰ هزار و ۲۱۵ تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده است.

وی افزود: میزان کالای صادراتی امسال در مقایسه با مدت مشابه صادرات در سال گذشته از لحاظ ارزش مالی هفت درصد افزایش و از نظر افزایش وزنی نیز ۲ درصد افزایش صادرات به خارج از کشور داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه با اشاره به انواع کالا‌های صادرات، تصریح کرد: میلگرد، آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف از جمله کالا‌های صادر شده در ۶ ماهه گذشته بوده است.

رحمانی پور با بیان سهم مرز‌های صادراتی استان کرمانشاه برای صادرات، خاطرنشان کرد: از مجموع صادرات انجام شده گمرک خسروی ۴۱۰ میلیون و ۸۰۸ هزار و ۴۳۰ دلار کالا به وزن ۹۹۹ هزار و ۳۶۲ تن کالا به خارج از کشور صادر کرده است.

وی ادامه داد: مرز خسروی با رشد ۴۱ درصدی ارزش مالی در صادرات و رشد ۵۲ درصدی در افزایش وزن کالا‌ها بیشترین سهم را در صادرات استان کرمانشاه داشته و پس از آن گمرک پرویزخان و گمرک پرویز خان در جایگاه بعدی صادرات قرار می‌گیرند.

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه به کاهش ۲ درصدی واردات کالا از طریق مرز‌های استان کرمانشاه تاکید کرد و گفت: طی ۶ ماهه نخست سال ۳۳ میلیون و ۸۵۸ هزار و ۱۰۲ دلار کالا به وزن پنج هزار و ۳۹۹ تن کالا از طریق گمرکات کرمانشاه و پرویز خان وارد کشور شده است.

رحمانی پور مطرح کرد: میزان واردات کالا  امسال  در مقایسه با سال گذشته از نظر ارزش مالی ۲ درصد و از حیث وزن ۵۷ درصد کاهش داشته است.

وی به کالا‌های وارداتی به کشور نیز اشاره و عنوان کرد: آلیاژ آلومینیم، پرایمری ریفرمر، قطعات دستگاه لیبل زن و تجهیزات خط تولید از جمله کالا‌های وارداتی از طریق مرز‌های استان کرمانشاه به داخل کشور هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.