رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان از صدور نخستین مجوز مجموعه‌داری خصوصی اشیای فرهنگی و تاریخی در این شهرستان خبر داد.

قاسمی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان گفت: پس از پیگیری‌های انجام‌شده، نخستین پروانه فعالیت مجموعه‌داری دامغان با عنوان مجموعه ابزار و وسایل خیاطی برای غنی مرحمت‌آبادی صادر و در هفته گردشگری به مجموعه‌دار تقدیم شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان افزود: با توجه به ماده ۲۰ فصل سوم مصوبه هیأت وزیران با عنوان آیین‌نامه مدیریت، ساماندهی، نظارت و حمایت از مالکان و دارندگان اموال منقول فرهنگی تاریخی مجاز، این پروانه مجموعه‌داری از سوی اداره کل موزه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی صادر شد.

قاسمی گفت: مجموعه‌داران با علاقه ذاتی خود و بدون چشم‌داشت در این حیطه فعالیت می‌کنند و در این راستا، وظیفه ثبت و سامان‌دهی این فعالیت‌های ارزشمند بر عهده ادارات میراث فرهنگی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان با اشاره به اینکه صدور دومین مجوز مجموعه‌داری شهرستان دامغان نیز در دست اقدام است، افزود: شهرستان دامغان دارای مجموعه‌های غنی و ارزشمندی است که سامان‌دهی و تجهیز این مجموعه‌ها، زمینه‌ساز حفظ و معرفی این آثار ارزشمند است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار