آستان قدس رضوی ۲۰ میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز یک مجتمع آموزشی در حاشیه شهر مشهد اختصاص داد.

تولیت آستان قدس رضوی در آغاز شروع سال تحصیلی و در بازدید از دبیرستان متوسطه دوم امام رضا (ع) منطقه شهید رجایی  در منطقه کم برخوردار مشهد دستور تأمین اعتبار سه میلیارد تومانی برای تجهیز سالن ورزشی این مدرسه و همچنین ساخت یک مجتمع آموزشی جدید با بیش از  ۱۷ میلیارد تومان اعتبار برای پذیرش دانش آموز در مقاطع «ابتدایی» و «متوسطه یک» را در مجاورت این مدرسه صادر کرد.

همچنین حجت الاسلام  و المسلمین مروی در سخنان خود در جمع دانش آموزان، آن‌ها را به مطالعه کتب دینی در کنار علم‌آموزی توصیه کرد و افزود: ارتقای معرفت، دانش و معلومات دینی موجب مصونیت انسان از گرفتاری در بسیاری از انحرافات می‌‎شود و همچنین یک فرد دانشمند، زمانی برای بشریت می‌تواند مفید باشد که از اخلاق و تدین برخوردار باشد.

تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت جایگاه مادری در آینده یک ملت اشاره و اظهار کرد: دختران امروز مادران و آینده‌سازان فردا هستند و مردان و زنان آینده از دامان مادر به جامعه می‌روند لذا مادران نقش بسیار مهمی در شکوفایی یک جامعه دارند.

حجت الاسلام و المسلمین مروی گفت: زمانی دختران می‌توانند نقش مادری و پرورش نسل آینده را به‌خوبی ایفا کنند که مزین به تقوا، معرفت، دانش و اخلاق دینی باشند تا بتوانند فرزندانی تربیت کنند که جامعه‌ای پاکیزه و خوب بسازند و در پیشرفت کشور اثرگذار باشند.

او افزود: مجموعه مدارس امام رضا (ع) مرتبط با دستگاه عالم آل محمد (ص) است،  به همین سبب دانش آموزان باید از هرجهت  ممتاز و به‌ویژه در حوزه‌‎های علمی، اخلاقی و معرفتی باید در میان سایرین سرآمد باشند و رفتار و عمل دانش آموختگان مدارس امام رضا (ع) باید ترویج دهنده و الگوی فرهنگ و سیره رضوی باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.