مقام‌های اتحادیه اروپا خواستار دریافت وام مشترکی میان کشورهای این اتحادیه برای مقابله با بحران انرژی شدند.

دو مقام ارشد از کمیسیون اروپا امروز (سه‌شنبه) خواستار ارائه وام مشترکی به ۲۷ کشور اتحادیه اروپا برای مقابله با بحران انرژی شدند.

به گزارش رویترز، این درخواست برای تامین بحران قیمت انرژی ارائه شده که گفته می‌شود احتمالا اتحادیه اروپا را به رکود ببرد. «پائولو جنتیلونی» کمیسر اقتصادی اروپا، و «تیری برتون» کمیسر بازار داخلی این اتحادیه، دو مقام هستند که به روزنامه آیریش تایمز گفتند: «برای ارائه این وام می‌توانیم به وامی که پیشتر در دوران همه‌گیری برای مشاغل ارائه شد نگاه کنیم و از آن الگو بگیریم.»

این دو مقام ارشد اتحادیه اروپا تنها راه پاسخگویی به چالش‌های کنونی را «وحدت در اتحادیه اروپا» دانسته و گفتند: «برای غلبه بر شکاف ناشی از حاشیه‌های مختلف مانور بودجه‌های ملی، باید به ابزار‌های متقابل در سطح اروپا فکر کنیم.»

پیشنهاد این دو مقام در حالی ارائه می‌شود که بسته حمایتی عظیم ۲۰۰ میلیارد یورویی (۱۹۷.۴ میلیارد دلار) آلمان برای خانوار‌ها و شرکت‌ها باعث نگرانی سایر دولت‌های اتحادیه اروپا شده است.

در طول همه‌گیری کرونا، اتحادیه اروپا به طور مشترک ۱۰۰ میلیارد یورو وام دریافت کرد تا به کارگران و بخش اقتصادی بپردازد.

در حال حاضر این کشور‌ها به دلیل تحریم‌هایی که خودشان علیه روسیه به بهانه اوکراین وارد کرده‌اند، تحت فشار و بحران انرژی قرار دارند و اغلب مقام‌های اروپایی پیش‌بینی می‌کنند زمستان سختی در این کشور‌ها در سال جاری باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۱ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
زمستان درراه پیش بینی اینه اروپایی ها به خاطر سوخت حق هم نادیده گرفته و به قولی به.... افتاد
آخرین اخبار