مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: اولین مورد مثبت مالاریا، مرد ۳۵ ساله نیشابوری شناسایی شد.

زهرا دستجردی مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: مرد ۳۵ ساله نیشابوری مورد مبتلا به بیماری مالاریا امسال است که سابقه سفر و اقامت در شهر‌های سیستان و بلوچستان داشت‌.

او  افزود: این بیمار چند روز گذشته با علائم تب و لرز شدید به بیمارستان ۲۲بهمن نیشابور مراجعه کرد که پس از تشخیص به موقع و انجام آزمایش‌های لازم و تحت درمان مناسب دارویی قرار گرفت.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی نیشابور با بیان این که در حال حاضر وضعیت عمومی بیمار خوب است، ادامه داد: افزایش موارد مالاریا در جنوب‌شرق کشور در سال جدید و نیز ترددکاری و سیاحتی افراد احتمال انتقال بیماری مالاریا را به خصوص در افرادی که شب را در مناطق پر خطر مالاریا سپری می‌کنند افزایش داده است.

دستجردی با بیان این که از ویژگی‌های مالاریا سه مرحله لرز، تب و تعریق است، بیان کرد: اگر بیمار در مراحل اولیه مراجعه کند و بیماری وی تشخیص داده و درمان شود، بهبود می‌یابدو در صورت تشخیص دیر هنگام احتمال مرگ بیمار وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.