رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: تامین سلامت سالمندان یکی از مهم‌ترین چالش‌های اقتصادی، اجتماعی و بهداشتی درمانی به شمار می‌رود.

به مناسبت هفته سالمند، رئیس شورای اسلامی شهرکرد، فاطمه بیگی عضو شورا، عبدالصادق نجفی سرپرست شهرداری شهرکرد و رضا ریاحی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری با سالمندان مرکز شبانه‌روزی مادر دیدار و از پرستاران این مرکز تقدیر کردند.

مصطفی حیدری رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: تامین سلامت سالمندان یکی از مهم‌ترین چالش‌های اقتصادی، اجتماعی و بهداشتی درمانی به شمار می‌رود و در دین مبین اسلام نسبت به رعایت حقوق و احترام سالمندان سفارش و تاکید فراوان شده است.

وی افزود: در قرآن کریم در سوره اسرا به فرزندان در خصوص رعایت حقوق والدین هشدار داده‌شده و بنا به فرمایش امام صادق (ع) مراد از آن آیات این است که فرزندان نگذارند والدین مجبور شوند نیاز‌های خود را از آنان طلب کنند بلکه خود در تامین نیاز‌های آنان پیش‌قدم شده و در مصاحبت و معاشرت با آنان روشی پسندیده اتخاذ نمایند.


بیشتر بخوانید


عبدالصادق نجفی سرپرست شهرداری شهرکرد همچنین با تقدیر از زحمات کارکنان مرکز شبانه‌روزی مادر شهرکرد، اظهار داشت: شهرداری و شورای اسلامی شهرکرد آمادگی کامل برای هرگونه همکاری برای ارتقای کیفیت خدمات در مراکز نگهداری سالمندان را دارند.

فاطمه بیگی با اشاره به اینکه ارزش و جایگاه قشر سالمند در جامعه ایرانی و بخصوص چهارمحال و بختیاری بسیار رفیع است، گفت: سالمندان برای هر خانواده‌ای موهبت و نعمتی هستند که می‌توان از وجود و تجربه آن‌ها استفاده برد.

رئیس کمیسیون املاک و امور اداری شورای اسلامی شهرکرد افزود: سالمندان نیازمند توجه عاطفی‌اند و نباید آن‌ها را فراموش و مورد بی‌توجهی قرار دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.