مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری ضمن بازدید از فعالیت‌های این اداره‌کل در سطح شهرستان با فرماندار بن دیدار و گفتگو کرد.

محمد اسدی مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری در این دیدار ضمن ارائه گزارش عملکرد این اداره‌کل گفت: دامپزشکی استان به‌منظور ایجاد و راه‌اندازی مجتمع‌های دامپروری استاندارد و فنی نهایت همکاری را خواهد داشت.

وی با اشاره به‌وجود کشتارگاه صنعتی شهرستان افزود: کشتارگاه‌های سنتی باید جمع‌آوری شوند، اما با توجه به نیاز شهرستان و درخواست‌های مردمی با کنترل و رعایت نکات بهداشتی دایر هستند.


بیشتر بخوانید


اسدی با اعلام اینکه سلامت جامعه و مردم از اولویت‌ها و سیاست‌های اصلی این سازمان است بیان کرد: کشتارگاه‌های سنتی این شهرستان وضعیت بهتر و مطلوب‌تری دارند.

مدیرکل دامپزشکی تشریح کرد: اردو‌های جهادی که در سال آینده برگزار شوند اعتبارات لازم را دریافت خواهند کرد.

در ادامه رضا علی بیگی فرماندار شهرستان بن گفت: ادارات دامپزشکی و منابع طبیعی به منظور حفظ مراتع تعامل و همکاری بیشتری داشته باشند و با برنامه‌ریزی مراتع از بین رفته را احیاء کنند.

وی با بیان اینکه پرورش دام صنعتی و علمی باید گسترش یابد افزود: مجتمع‌های دام سبک و سنگین در قالب پهنه‌بندی در سطح شهرستان در حال آماده سازی و راه‌اندازی است.

علی بیگی به ظرفیت شهرستان به ویژه روستای بارده در حوزه دام و طیور اشاره کرد و تأکید کرد: شهرستان بن قابلیت تولید بخش قابل توجهی از گوشت و پروتئین کشور را دارد.

فرماندار بن اعلام کرد: کشتارگاه‌های سنتی با گسترش مجتمع‌های دام در هر روستا و شهر توانایی تبدیل شدن به کشتارگاه صنعتی را خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: در راستای کاهش ضرر‌های مالی دامداران باید اعتبارات درخصوص آموزش، مباحث درمانی و مقابله با بیماری‌های حوزه دام و طیور افزایش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار