با حضور فرماندار امام جمعه ودیگر مسؤلین شهرستان کوهبنان دو واحد بوم گردی در این شهرستان به بهره برداری رسید.

ریس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کوهبنان در حاشیه افتتاح اقامتگاه بومگردی طغرالجرد گفت: برای راه اندازی این اقامتگاه بومگردی بیش از ۳۵ میلیارد ریال هزینه شده که بخشی از این هزینه‌ها با استفاده از تسهیلات دولتی توسط بخش خصوصی انجام شده است.

وی با بیان اینکه واحد بوم گردی دهستان جور ۲ هکتار مساحت دارد، ابرازداشت: فاز اول این واحد اقامتی با زیر بنای ۳۰۰ متر که بیش از ۲۰ میلیاردریال هزینه شده، و واحد بوم گردی طغرالجرد نیز با زیر بنای بیش از ۲۵۰ متر با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال از امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

مهدی احمدی با اشاره به اینکه ساخت اقامتگاه‌های بومگردی دراین شهرستان روند افزایشی دارد، تصریح کرد: گسترش این نوع اقامتگاه‌ها با هدف توسعه گردشگری طبیعی و روستایی از اولویت‌های میراث فرهنگی و گردشگری است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کوهبنان با بیان اینکه در اقامتگاه‌های بومگردی همه بنا و وسایل مربوط به آن به شکل سنتی و بومی روستا ساخته شده است، افزود: این مکان‌های زیبا با فضای جذاب نقش بسزایی در جذب گردشگران دارد.

وی ادامه داد: در راستای ساخت اقامتگاه‌های بومگردی پس از دریافت مجوز‌های لازم تسهیلات نیز ارائه می‌شود.

شهرستان کوهبنان در حال حاضر دارای ۱۱ اقامتگاه بومگردی است که از این تعداد هشت اقامتگاه در بخش مرکزی و ۳ اقامتگاه در بخش طغرالجرد قرار دارد؛ و ۴ واحد بوم گردی دیگر گیگیر أخذ مجوزات لازم هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار