سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان، از انجام روش درمانی‌ای آر سی پی ERCP (روش آندوسکوپی برای تشخیص بیماری‌های گوارشی) با تعرفه دولتی در این مرکز خبر داد.

سید امیر مسعود فرزادفر گفت: این روش درمانی با استفاده از دستگاه آندوسکوپ و دستگاه‌های به‌روز و پزشکان فوق تخصص گوارش انجام می‌شود.

او با اشاره به اینکه عمل‌ای آر سی پی (ERCP) برای مشخص کردن محل و برداشتن سنگ‌ها در مجاری صفراوی کاربرد دارد تصریح کرد: این روش یک روش درمانی پیشرفته، با تکنیک بالا است که با ترکیب دو روش فنی " آندوسکوپی" و" فلوروسکوپی" انجام شده و برای درمان بیماری‌های مجاری صفراوی و پانکراس بدون جراحی شکم به کار می‌رود.

به گفته او، انجام عمل درمانی ERCP در واحد اکسترافیزیولوژی این مرکز با حضور یک تیم درمانی مجرب شامل پزشکان فوق تخصص گوارش، رادیولوژیست، متخصص بیهوشی و دستیار مجرب و با تعرفه دولتی انجام می‌شود و ارائه این خدمت همچنان ادامه دارد.

سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان، یکی از مهمترین و شایعترین کاربرد‌های ERCP را خارج کردن سنگ‌های مجرای مشترک صفراوی بیان و افزود: بیماران دارای مشکلات سنگ‌های مجاری صفراوی و پانکراس می‌توانند به پزشکان فوق تخصص گوارش این مرکز (در کلینیک گوارش) مراجعه کرده و بعد از انجام اقدامات تشخیصی لازم، در کوتاهترین زمان بستری و عمل درمانی ERCP را انجام دهند.‌ای آر سی پی روشی است که طی آن پزشک می‌تواند لوله‌های کوچکی به نام مجاری لوزالمعده (پانکراس) و صفراوی که در درون بدن شما وجود دارد را مشاهده کند. این لوله‌ها در حوالی معده‌ی شما قرار گرفته‌اند.

این لوله مایعات هاضم و گوارشی را از کبد و لوزالمعده به روده منتقل می‌کنند. برای انجام این فرآیند، پزشک از یک لامپ با نور منعطف به نام آندوسکوپ استفاده می‌کند. قطر آندوسکوپ یا اسکوپ، به اندازه ضخامت انگشت اشاره است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.