استاندار فارس با اشاره به لزوم توجه به مقوله مشورت در انجام امور و کار‌ها گفت: همه ما باید در تصمیم گیری‌ها و انجام امور از نظر مشورتی صاحبان علم، فن و اندیشه استفاده کنیم.

دکترمحمدهادی ایمانیه در جلسه شورای اسلامی استان فارس با اشاره به اهمیت مشورت در امور، گفت: حتی پیامبر اکرم (ص) که عقل کل است و خداوند هم به آن اشاره کرده است، به مشورت در امور اهتمام داشتند؛ کما اینکه در جنگ احد، اگرچه ایشان نظرشان با دیگران متفاوت بود، اما به احترام مشورت با یاران، نظر آنان را پذیرفتند.

استاندار فارس گفت: مشورت با صاحب علم و فن علاوه بر پیشبرد امور جامعه اسلامی، به هر دو طرف کمک می‌کند.

دکتر ایمانیه با اشاره به اینکه تصمیم گیری و تلاش‌های بدون مشورت، به بن بست می‌خورد، گفت: شورا‌ها باید در حوزه‌های مختلف ازجمله اجتماعی، اقتصادی و عمرانی اقدام به راه اندازی زیرکمیته‌ها کنند و ضمن انعکاس مسائل و مشکلات، پیشنهاداتی را جهت رفع مشکل در استان یا خارج از استان ارائه دهند؛ البته انتظار داریم پیشنهاداتی ارائه شود که قابلیت اجرایی داشته باشد.

استاندار فارس با تاکید بر لزوم ایجاد رقابت مثبت بین شورا‌ها و استفاده از مزیت‌های رقابت سالم، گفت: اگر هر کدام از شهرها، روستا‌ها و بخش‌های ما در یک زمینه نمونه و الگو شوند و بتوانند توانمندی‌های خود را به دیگران منتقل کنند، قطعا استانی نمونه خواهیم داشت.

نماینده عالی دولت در فارس با بیان اینکه قانون درآمد پایدار، در شورا‌ها به جای بایگانی شدن بایستی به جد پیگیری شود، خواستار پرهیز اعضای شورا‌های شهر و روستا‌های فارس از موقعیت خود برای منافع شخصی و خانوادگی شد و گفت: بی شک چنین مواردی علاوه بر تزلزل در امور شهر باعث از بین رفتن برکت از زندگی می‌شود و اعتماد مردم را به عنوان بی بدیل‌ترین سرمایه دچار مشکل جدی می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار