از پیگیری برای تسهیل آورده تا نبود مشکل در تأمین زمین

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از تأمین زمین برای تمامی واجدین شرایط در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

علیزاده معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: سهمیه استان برای طرح نهضت ملی مسکن در هر سال ۱۰ هزار واحد و در ۴ سال ۴۰ هزار واحد است که اکنون تعداد ثبت نام شدگان بیشتر از این تعداد است و ثبت نام مجدد در حال انجام است.

او افزود: از مجموع ۷۵ هزار نفری که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند، ۲۷ هزار و ۶۳۵ نفر واجد شرایط شناخته شده اند و حدود ۱۵ هزار نفر نیز مبالغ آورده را تأمین و واریز کرده اند.

علیزاده با اشاره به اینکه برای تمامی شهر‌های استان غیر از بیرجند و قاین زمین برای ساخت مسکن به طور ویلایی تأمین شده است، بیان کرد: متراژ هر قطعه زمین ۱۸۰ مترمربع است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهار کرد: تاکنون ۲ هزار و ۸۶۷ نفر به پایان مرحله اسکلت و سقف رسیده و ۲۳۶ نفر نیز به پایان کار رسیده اند.

او در خصوص آورده متقاضیان گفت: به منظور کاهش زمان ساخت واحد‌ها به ۲ سال، آورده اولیه برای تأمین زمین و اجرای فونداسیون تجمیع شده و در مرحله اول افراد باید ۸۰ میلیون تومان واریز کنند.


بیشتر بخوانید


علیزاده با بیان اینکه برای هر مترمربع مبلغ ۵ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان پیش بینی شده است، افزود: در حال پیگیری برای اعمال تسهیلاتی در حوزه آورده‌ها هستیم.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: در هیچ کدام از شهرستان‌ها کمبود زمین نداریم و در فردوس نیز که کمبود وجود داشت، مجموعا در چند مرحله ۴۲.۵ هکتار زمین تأمین شده است و مشکلی وجود ندارد.

او در خصوص طرح جوانی جمعیت نیز گفت: بیش از هزار و ۷۰۰ نفر در استان در این حوزه ثبت نام کرده اند و تسهیلات فرزند سوم و بیشتر به آن‌ها داده می‌شود و ۵ شهرستان خراسان جنوبی از این طرح برخوردار هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.