مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: :از نظر شاخصه بهره مندی از آسفالت راه روستایی در استان نسبت به میانگین کشوری وضعیت مناسبی نداریم و جزو استان‌های آخر کشور هستیم.

فرزاد حسنی در دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان با تشریح فعالیت های این اداره اظهار داشت : در استان کردستان ۸ هزار کیلومتر راه وجود دارد که از این میزان۶ هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی و هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و بین شهری است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان بیان کرد: از میزان راه‌های روستایی استان تاکنون ۳ هزار و ۲۰۰ کیلومتر آسفالت شده و مابقی خاکی است که در سنوات گذشته تلاش‌های زیادی برای رفع این عقب ماندگی انجام شده است.

او افزود:از نظر شاخصه بهره مندی از آسفالت راه روستایی نسبت به میانگین کشوری وضعیت مناسبی نداریم و جزو استان‌های آخر کشور هستیم.

حسنی با بیان این که شاخص آسفالت راه روستایی در کشور ۸۲ درصد است افزود: این شاخص در استان ۶۴ درصد است و اگر بخواهیم به میانگین کشوری نزدیک شویم قریب به ۲ هزار و ۹۰۰ کیلومتر دیگر راه باید آسفالت شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان اضافه کرد: امسال در بخش راه روستایی تلاش جدی صورت گرفته و در سفر رئیس جمهوری به استان هزار و ۵۰۰ میلیارد اعتبار سه ساله برای استان در نظر گرفته شد.

او ادامه داد: با این اعتبارات پروژه آسفالت ۳۷۰ کیلومتر راه آغاز شد که تاکنون ۹۲ کیلومتر آن آسفالت شده و پیش بینی می‌کنیم تا پایان سال به ۱۳۰ کیلومتر برسد.

حسنی با اشاره به این که ۶۲ درصد از راه‌های اصلی استان دارای خرابی‌های شدید و متوسط می باشد، افزود: باتوجه به اعتبارات در بخش نگهداری راه‌های اصلی نهایتا در یکسال می‌توان ۱۲۰ کیلومتر از روکش و لکه گیری آسفالت را انجام داد و این اصلا جوابگو نیست.

او در پایان با اشاره فرسودگی ماشین آلات برفروبی در استان گفت: میانگین سنی ماشین آلات برف روبی استان ۳۸ سال است که به سختی می‌توان تعمیر و نگهداری آن‌ها انجام شود تا بتوان در یکی دو ماه که با بارش‌های سنگین برف مواجه هستیم خدمت رسانی بدون مشکل انجام شود و در همین راستا درخواستی مبنی بر تجهیز و نوسازی ماشین آلات  به مجلس ارائه شد و مصوب شد که از ظرفیت اقیلم کردستان عراق برای وارد کردن ماشین آلات با کارکرد مناسب در نظر گرفته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.