۱۷ مشاور مذهبی در یگان‌های انتظامی چهارمحال و بختیاری به شکایات و مطالبات مردم رسیدگی می‌کنند.

حجت‌الاسلام سید مصطفی موسوی رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح استفاده از "مشاوران مذهبی" در برخی از کلانتری‌های شهر‌های شهرکرد و بروجن آغاز شده است و مشاور مذهبی مستقر در کلانتری‌ها به شکایات و مطالبات مردم رسیدگی می‌کنند.

وی در آستانه هفته فراجا در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری در سالن جلسات ستاد فرماندهی نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری افزود: هم‌اکنون در تعدای از کلانتری‌های استان که دارای مراجعان بیشتری است، روحانیونی تحت عنوان"مشاوران مذهبی" مستقر شده‌اند که علاوه بر انجام کار‌های دینی و فرهنگی و ارایه مشاوره‌های مذهبی، به شکایات و مطالبات مردم نیز رسیدگی می‌کنند.


بیشتر بخوانید


موسوی اضافه کرد: مشاوران مذهبی مستقر در کلانتری‌ها و یگان‌های فراجا چهارمحال و بختیاری روحانی هستند و تحت مدیریت، رییس کلانتری قرار ندارند و به مطالبات مردمی رسیدگی می‌کنند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون این مشاوران مذهبی در برخی کلانتری‌های شهر‌های شهرکرد و بروجن و یگان‌های تخصصی پلیس مانند پلیس فتا و آگاهی در حال خدمت‌رسانی هستند.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: سابقه نهاد مقدس عقیدتی سیاسی به دوران حضرت امام خمینی (ره) باز می‌گردد و امروز تحت منویات رهبر معظم انقلاب وظایف خود در ۲ محور تعمیق باور‌های دینی و پاسداری از ارزش‌های انقلاب انجام می‌دهد و بیشتر فعالیت‌های این نهاد معطوف به پرسنل پایور و وظیفه فراجا، خانواده پرسنل و بازنشستگان نیروی انتظامی و خانواده ایشان است.

موسوی افزود: امروز عقیدتی سیاسی فراجا اقدامات فرهنگی مختلفی در جهت تعمیق باور‌های دینی و پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی انجام می‌دهد که برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن کریم و مسابقات قرآنی برای نیرو‌های وظیفه و پایور در هشت رشته قرآنی و معرفی نفرات برتر و ممتاز مسابقات قرآن کریم فراجا از آن جمله است.

وی یادآور شد: اعزام کارکنان فراجا چهارمحال و بختیاری به کلاس‌های آموزشی "طرح ولایت"، برگزاری مراسم‌ها و آیین‌های مذهبی و ملی با دعوت از چهره‌های شناخته شده ملی و استانی، برگزاری کلاس‌های اعتقادی به منظور پاسخ به شبهات، گوشه‌ای از اقدامات آموزشی عقیدتی سیاسی فراجا چهارمحال و بختیاری است و در تمام کلاس‌های برگزار شده، اثربخشی برنامه‌ها بررسی می‌شود.

موسوی تشکیل دبیرخانه امر به معروف و نهی منکر برای نیرو‌های داخلی فراجا چهارمحال و بختیاری را یادآور شد و گفت: برگزاری دوره‌های جهاد تبیین به عنوان یک واجب در راستای بصیرت‌افزایی برای کل یگان‌های فراجا چهارمحال و بختیاری انجام می‌شود و باعث تعمیق باور‌های دینی پرسنل می‌شود.

وی یادآور شد: یاد و خاطره شهدا باید زنده نگه داشته شود و خاطره شهدا، کمتر از شهادت نیست و با توجه به اهمیت تعظیم و تکریم خانواده شهدا و جانبازان، یکی از برنامه‌های پررنگ عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری بازدید از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران استان است.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری افزود:نباید نسبت به ارزش‌های دفاع مقدس بی‌تفاوت باشیم و در راستای زنده نگه‌داشتن یاد شهدا، نصب یادمان‌های شهدا در همه کلانتری‌های استان برای ترویج روحیه شهادت پرسنل انجام شده است و به کمک آثار هنرمندان استان فضاسازی انقلابی و دیوارنویسی‌های در یگان‌های مختلف نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری انجام شده است.

موسوی از دیگر برنامه‌های عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری را اعزام نیرو‌های وظیفه به دوره‌های مهارت‌آموزی برشمرد و گفت: پرسنل وظیفه با شرکت در این کلاس‌ها در طول خدمت یک مهارت فنی را آموزش می‌بینند و در صورت موفقیت در اتمام دوره اعطای مدرک از طرف سازمان فنی و حرفه‌ای به آن‌ها صورت می‌گیرد و این افراد می‌توانند از تسهیلات و مزایای داشتن مدارک حرفه‌ای پس از پایان خدمت بهره‌مند شود.

موسوی با اشاره به اهمیت فرهنگ و روحیه عاشورایی گفت: امسال نیز عقیدتی سیاسی چهارمحال و بختیاری با ایجاد موکب‌های عزاداری امام حسین (ع) در کربلا و در نقاط مرزی به زائران سرور و سالار شهدا خدمت‌رسانی کرد.

وی اظهار داشت: علاوه بر ایجاد موکب‌های امام حسین (ع)، امسال تحت عنوان پویش "کربلایی اول‌ها " اعزام کارکنان فراجا و خانواده ایشان به کربلا و عتبات صورت گرفت و برنامه‌های منظمی برای زیارت مشهد مقدس نیز تدارک دیده شده است و در کنار زیارت، کلاس‌های تربیت و تعالی برای پرسنل و خانواده‌های آن‌ها در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار