آقای محمد شیرازیان گفت: طبق تبصره ۷ قانون بودجه، در مرحله نخست وزارت ارتباطات تا پایان دی ماه باید پنجره ملی خدمات هوشمند دولت را راه اندازی کند و دستگاهها باید تا پایان شهریور یک پنجره واحد داشته باشند و یک سوم خدمات پرکاربرد خود را به پنجره ملی متصل کنند. تا کنون تمامی خدمات وزارت صمت علاوه بر اینکه الکترونیکی شده از طریق پنجره واحد به صورت یکپارچه قابل دسترس و ارائه به ذینفعان است.
او ادامه داد: پنجره واحد وزارت صمت قبل از این قانون بودجه راه اندازی شده و کلیه خدمات به صورت الکترونیکی و یکپارچه در پنجره واحد خدمات هوشمند به آدرس http://khedmat.mimt.gov.ir در دسترس کاربران قرار گرفته است .
مدیرکل دفتر فناوری داده و اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت صمت گفت: تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۱ مهلت برای اتصال سامانهها به پنجره ملی خدمات داده شده به نحوی که حداقل یک سوم از خدمات اختصاصی و پرکاربرد دستگاه ها به صورت الکترونیکی و یکپارچه شود؛ مجموعه وزارت صمت هم از سال گذشته قبل از قانون و اجرای آن پنجره واحد خدمات راه اندازی کرده است.
او می گوید: همچنین یکی از اصلیترین سامانه های وزارت صمت، سامانه جامع تجارت است که کلیه فرایندهای خارجی و داخلی از طریق آن اجرایی میشود و این سامانه شهریور امسال به پنجره ملی خدمات هوشمند دولت متصل شد.
شیرازیان گفت:خدمات وزارت صمت اکثرا از جنس اعطای مجوز برای فعالیت کسب و کار است که به واسطه درگاه ملی مجوزهای کسب و کار متصل به پنجره ملی خدمات هوشمند است.
او می گوید: خدمات پرکاربرد وزارت صمت یا در سامانه جامع تجارت ارائه داده می شود که متصل به پنجره ملی خدمات هوشمند است یا خدمات کسب و کار است که به واسطه درگاه ملی مجوزها به پنجره ملی دولت متصل شده است.
شیرازیان گفت: ما اکنون شاید به غیر از یکی دو مورد، دیگر فرایند غیر الکترونیکی نداریم. مواردی که از دید سازمان اداری و استخدامی، غیر الکترونیکی است، باید بررسی و بازنگری شود اما از نظر ما همه خدمات وزارت صمت به صورت الکترونیکی ارائه می شود.
شیرازیان گفت:هم اکنون ارتباط با پنجره ملی خدمات هوشمند برقرار شده و هر روز در حال کاملتر شدن است.