معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: از هفته گذشته به صورت رسمی، سال تحصیلی آغاز گردید و شاهد حضور تمامی دانش‌آموزان در مدارس هستیم.

پژمان خلفیان فرم هدایت تحصیلی را یکی از مسائل مهم در ادامه‌ تحصیل دانش‌آموز دانست و افزود: هدایت تحصیلی و انتخاب رشته در متوسطه اول بر مبنای ملاک‌هایی از جمله نمرات درسی، علاقه‌مندی و رغبت، فرم نظرسنجی مشاورین تخصصی و نظر معلمان انجام می‌شود و در نهایت بر اساس فرم هدایت تحصیلی، دانش‌آموزان می‌توانند شاخه‌های نظری، فنی‌حرفه‌ای یا کاردانش را انتخاب نمایند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در پاسخ به این سوال که آیا امکان تغییر در اولویت‌های کسب شده در فرم هدایت تحصیلی وجود دارد یا خیر گفت: در فرم هدایت تحصیلی، همه‌ی ملاک‌ها از جمله نظر معلمان، مشاورین تخصصی، خود دانش‌آموز و اولیاء بر اساس عملکرد پایه‌های هفتم تا نهم دانش‌آموز ترتیب اثر داده شده و بهترین حالت برای هر دانش‌آموز، فرم هدایت تحصیلی می‌باشد.


بیشتر بخوانید


خلفیان، اهمیت رشته‌های فنی‌حرفه‌ای را برشمرد و خاطرنشان کرد: شاخه‌های فنی‌حرفه‌ای زیربنای کار‌های مهندسی و پایه‌ای کشور است، اما نیاز مبرم به فرهنگ‌سازی در این زمینه داریم.

وی در پایان صحبت‌های خود، خطاب به والدین دانش‌آموزان گفت: خواهش بنده از اولیاء گرامی این است که به فرم هدایت تحصیلی توجه ویژه‌ای نمایند به این دلیل که نظرات تخصصی معلمان و مشاورین در آن دیده شده است و پشتوانه‌ی علمی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار