به گفته مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه، ۳۰۰ ورزشکار دختر و پسر از استان به سومین دوره المپیاد استعداد‌های برتر ورزشی کشور اعزام شده اند.

صابر رحیمی بااشاره به آغاز سومین دوره المپیاد استعداد‌های برتر ورزشی کشور، اظهار کرد: این دوره از المپیاد در ۲۸ رشته ورزشی و به میزبانی هفت استان تهران، اصفهان، آذربایجان شرقی، یزد، مازندران، زنجان و همدان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این المپیاد در ۲۸ رشته ورزشی همچون والیبال، بسکتبال، فوتبال، شنا، شیرجه، واترپلو، تیراندازی، اسکیت، وزنه برداری، گلف، کشتی، بوکس، هندبال، بدمینتون، هاکی، شمشیربازی، ورزش پهلوانی و زورخانه ای، ژیمناستیک و ... برگزار خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه با بیان اینکه رقابت‌ها در دو بخش پسران و دختران برگزار می‌شود، گفت: از استان کرمانشاه ۳۰۰ ورزشکار دختر و پسر به این مسابقات اعزام شده اند.

وی در ادامه از میزبانی کرمانشاه در اولین و دومین دوره این رقابت‌ها یاد کرد و افزود: اولین دوره المپیاد استعداد‌های برتر ورزشی سال ۱۳۹۷ و دومین دوره آن سال ۱۳۹۸ برگزار شد و پس از آن به دلیل شیوع بیماری کرونا، این المپیاد وقفه‌ای سه ساله پیدا کرد.

رحیمی در پایان هدف از برگزاری این المپیاد را کشف، جذب و پرورش استعداد‌های ورزشی و پشتوانه سازی برای تیم‌های ملی رشته‌های مختلف عنوان کرد و گفت: این امر در آینده به افزایش مدال آوری ایران در میادین برون مرزی خواهد انجامید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.