استاندار قزوین گفت: پیمانکاران بومی که توانمندی و سرعت و پیشرفت قابل قبولی در اجرا دارند باید ساخت واحد‌های بیشتری از نهضت ملی مسکن به آن‌ها واگذار شود.

اعلایی استاندار در جلسه شورای تامین مسکن استان گفت:  به نظر میرسد پیشرفت حدود ۱.۵ درصدی پروژه‌های نهضت ملی مسکن مطلوب نباشد و باید آن را به ۳ تا ۵ درصد افزایش داد.

وی افزود: جلسه‌ای با تعاونی‌ها و پیمانکاران تشکیل شود و هر کدام که پیشرفت خوبی دارند تشویق شده و آن‌ها که تاخیر دارند حذف شوند.

اعلایی تصریح کرد: به پیمانکاران بومی توانمند که طرح‌های آن‌ها از پیشرفت قابل قبولی برخوردار است می‌توانید واحد‌های بیشتری واگذار کنید.

استاندار قزوین تصریح کرد: برای متقاضیانی که با تاخیر وجوه مورد نیاز را واریز می‌کنند باید تدبیر شود.

وی بیان کرد: همچنین لازم است میزان پرداختی به پیمانکاران را مشخص کنید تا بر اساس پیشرفت فیزیکی این مبالغ تعیین و پرداخت شود.

اعلایی بیان کرد: کسانی که می‌خواهند صاحب مسکن شوند باید برای آورده خود برنامه ریزی کنند و فقط به در آمد ماهانه اکتفا نکنند.

وی افزود: سامانه باید فعال شده و کسانی که اقساط را بموقع پرداخت کنند مشخص شود و هر کس پول دارد زودتر واریز کند و سریعتر نیز واحد خود را تحویل بگیرد.

اعلایی یادآورشد: باید بتوان اختیار داشت تا واحد‌هایی که تکمیل می‌شود به متقاضیانی که خوش حساب هستند بسرعت واگذار شود تا این افراد سریعتر صاحب خانه شوند و هرکس تاخیر دارد در واحد‌های نیمه تمام معرفی شود.

استاندار قزوین افزود: باید کمک کنید اجرای طرح‌ها سرعت گیرد و از وزارتخانه اختیار بگیرید جابجایی افراد در پروژه‌ها براحتی انجام شود و هر کس بر اساس اورده خود هر چقدر بیشتر واریز کرد امتیاز بیشتری گرفته و بتواند سریعتر صاحب خانه شود.

وی گفت: آورده متقاضیان در بانک‌ها تاکنون به هزار و ۱۰۰ میلیارد رسیده که کافی نیست و باید با اطلاع رسانی مناسب برای افزایش آن اقدام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.