دادستان عمومی و انقلاب چهارمحال و بختیاری گفت: مراکز ترک اعتیاد استاندارد نیستند و بیشتر این مراکز در مکان‌های اجاره‌ای دایر شده‌اند .

عبدالرضا علیمحمدی افزود: همچنین مردم در برابر فعالیت این مراکز در محلات مقاومت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برخورد با سوداگران موادمخدر در استان بسیار سخت‌گیرانه است، اظهار کرد: میزان کشفیات موادمخدر و دستگیری توزیع‌کنندگان گویای این مسئله است، اما قطعا این برخورد‌ها در کاهش مصرف موادمخدر موثر نیست.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان چهارمحال و بختیاری افزود: ۹۹ درصد محموله‌های بزرگ قاچاق مدادمخدر قبل از ورود به استان کشف می‌شود و این مسئله موجب افزایش شدید قیمت انواع موادمخدر شده است.

وی با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان، جوانان و نوجوانان باید نسبت به مضرات استفاده از موادمخدر در استان آگاه شوند، خاطرنشان کرد: مصرف موادمخدر صنعتی جایگزین موادمخدر سنتی شده است که این مواد آسیب‌های فراوانی را وارد می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مراکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد در استان تعطیل شده‌اند، یادآور شد: همچنین برای فعالیت مراکز ترک اعتیاد، متادون درمانی نیز از چند سال گذشته مجوز صادر نمی‌شود، این مراکز در استان باید فعال شود.

وی  توضیح داد: پس از برخورد و پلمب مراکز عرضه موادمخدر در محله ۳۲ شهرکرد، این افراد فعالیت خود را در تعدادی از شهر‌ها و روستا‌های چهارمحال و بختیاری آغاز کرده‌اند که این مسئله موجب گلایه‌مندی شهروندان ساکن در این مناطق شده است.


بیشتر بخوانید


منوچهر امان‌اللهی با اشاره به اینکه در ۶ ماهه ابتدایی سال هزار و ۷۷۱ گیلوگرم انواع موادمخدر کشف شده است، اظهار کرد: هزار و۱۸۳ طرح مقابله و مبارزه با موادمخدر در استان امسال اجرا شده است که در این طرح‌ها ۲۱ مکان تولید و توزیع موادمخدر پلمب و ۵۷۱ خرده‌فروش و ۳۰۰ معتاد متجاهر نیز دستگیر شدند.

حمید شیخی دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اینکه از ابتدای دی‌ماه پارسال تا پایان شهریورماه امسال، ۴۶۰ معتاد متجاهر در استان دستگیر شده‌اند، گفت: این افراد که۳۰ نفر از دستگیر شدگان زن بودند به سه مرکز ترک اعتیاد ارجاع داده شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.