سفیر و معاون نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد گفت افغانستان نباید به مکان امن برای گروه‌های داعش و القاعده تبدیل گردد.

زهرا ارشادی سفیر و معاون نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد گفت: افغانستان نباید به مکان امن برای گروه‌های داعش و القاعده تبدیل گردد.

ارشادی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد با محوریت افغانستان گفت ظهور گروه‌های تروریستی یک تهدید جدی برای افغانستان، همسایگان این کشور، منطقه و جامعه جهانی می‌باشد.

ارشادی گزارش‌ها در مورد ظهور گروه‌های تروریستی مرتبط با داعش در افغانستان را نگران کننده خواند و از حکومت سرپرست افغانستان خواست تا متعهد به مبارزه با تروریسم، تضمین همه گام‌های مناسب برای حمایت از اماکن دیپلماتیک و کنسولی علیه هرگونه صدمه و جلوگیری از حملات به اماکن، ماموران دیپلماتیک و کارمندان کنسولی باشند.
 
ارشادی افزود:" افغانستان نباید دیگر به محل امنی برای گروه های داعش و القاعده تبدیل گردد".
 
سفیر و معاون نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد خواستار تداوم کمک‌های جامعه جهانی به افغانستان شده و گفت کمک‌های توسعه‌ای و انسانی برای اینکه مردم افغانستان زنده بمانند ضروری است، البته اینها راه حل طولانی مدت نیستند و باید با توسعه اقتصادی تکمیل گردد.
 
به گفته زهرا ارشادی ایران به عنوان همسایه افغانستان در راه مبارزه  با مواد مخدر و همچنین میزبانی از میلیون‌ها مهاجر افغانی از ظرفیت‌ها و منابع خود برای کمک به مردم افغانستان جهت غلبه بر چالش‌های که با آن مواجه‌اند دریغ نکرده است.
برچسب ها: داعش ، تروریست ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.