سازمان ملل متحد از جامعه جهانی خواست که برای پاسخ به مشکل تولید و قاچاق مواد مخدر در افغانستان آماده باشد.

گادا ویلی رئیس اداره مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد می‌گوید گزارش این اداره در رابطه به میزان کشت کوکنار و تولید هروئین در یک سال گذشته در افغانستان نیز از روی تخمین آماده شده است و ماه آینده اعلان خواهد شد.

گادا ویلی که در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد صحبت می‌کرد هشدار داد که کشت کوکنار و تولید مواد مخدر در افغانستان نیازمند پاسخ جامعه جهانی است.

ویلی گفت: «افغانستان در یک مقطع حساس قرار دارد، جامعه جهانی باید برای پاسخ دهی به چالش عرضه و قاچاق مواد مخدر از افغانستان آمادگی داشته باشد و باید در حد توان با کسانی که در افغانستان از مواد مخدر آسیب می‌بینند کمک کنند. دهقانان در حالی در رابطه به کشت و یا عدم کشت کوکنار در فصل بعدی آمادگی می‌گیرند که با یک وضعیت نامعلوم سیاسی و اقتصادی روبرو‌ هستند.»

به گفته منبع، یک سال می‌شود که جامعه جهانی هیچگونه نظارت و گزارش دست اولی از وضعیت کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر در افغانستان در دسترس ندارد و به گزارشهای تخمینی و تعهد حکومت طالبان اکتفا کرده است.

در گزارش اداره مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل متحد که به نشست شورای امنیت این سازمان ارائه شد، نشان می‌دهد که در ماه‌های اخیر کشورهای منطقه شاهد ضبط محموله‌های کلان قاچاق مواد مخدر بوده اند که از افغانستان صادر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.