حجت‌الاسلام و المسلمین ملکی، قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه کشور با نماینده ولی فقیه استان قزوین دیدار و گفتگو کرد.

 حجت‌الاسلام و المسلمین ملکی، قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه کشور  در دیدار با با نماینده ولی فقیه در استان گفت: استان‌ها باید استقلال داشته باشند و حوزه‌های خود را از حیث کمی و کیفی، مادی و معنوی تأمین کنند.

وی افزود: استقلال حوزه‌های علمیه اکنون بالقوه وجود دارد و باید آن را به فعلیت تبدیل کرد، شورا باید این کار را انجام دهند، شورا متشکل از شخصیت‌های صاحب نفوذ و تأثیرگذار است، در بحث‌های ایده‌پردازی نیز شورا باید به میدان بیاید.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین هم گفت: روایاتی را باید بیان کرد که چقدر طلاب را تشویق می‌کند که اگر در معنویت قدم بردارند خدا دنیایشان را هم تأمین می‌کند و این معنویت چیزی است که ما دیگر اصلاً به دنیا نگاه هم نمی‌کنیم، تناسب بین دنیا و آخرت مشکل اصلی دنیای طلبگی ماست.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: روایاتی را باید بیان کرد که چقدر طلاب را تشویق می‌کند که اگر در معنویت قدم بردارند خدا دنیایشان را هم تأمین می‌کند و این معنویت چیزی است که ما دیگر اصلاً به دنیا نگاه هم نمی‌کنیم، تناسب بین دنیا و آخرت مشکل اصلی دنیای طلبگی ماست.

وی یادآور شد: ضمن تشکر از زحمات اندیشمند و فعال جناب حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا که مدیریت حوزه علمیه قزوین را بر عهده داشتند، جناب حجت‌الاسلام عرفانی که اکنون قبول مسئولیت حوزه را کرده‌اند، باید به وی عرض کنیم که باید تمام هوش و حواسشان به این باشد که ببینند چه چیزی تحویل می‌گیرند، هر چه که هست اعم از موفقیت و یا ناموفق بودن، باید این حوزه را ببینند که چه دارند تحویل می‌گیرند، سال آینده که دور هم جمع شدیم بگوییم سال گذشته حوزه ما این بود و اکنون این شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.