رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهریز گفت: به‌مناسبت هفته گردشگری، پانزدهمین دوره از طرح باغ گشت باغشهر تاریخی مهریز در کاروانسرای ۴۰۰ ساله زین‌الدین برگزار شد.

مجاهد کرباسی افزود: به مناسبت هفته گردشگری، برنامه‌هایی متفاوت در باغشهر تاریخی مهریز پیش‌بینی‌شده که پانزدهمین‌باغ گشت باغشهر تاریخی مهریز با حضور جمعی از مسئولان استان و شهرستان و همراهی فعالان فرهنگی و گردشگری، انجمن عکاسان مهریز و محیط‌بانان این شهرستان، در محل کاروانسرای زین‌الدین برگزار شد.

او شعار این هفته را جهان بازاندیشی در گردشگری و رویش اندیشه‌های نو در گردشگری ایران، بیان کرد و گفت: این برنامه با بازدید از سایت گورخر ایرانی، رصد ستارگان و اجرای برنامه‌های شاد همراه بود.

کرباسی هدف از اجرای طرح باغ گشت با حمایت فرمانداری شهرستان را معرفی و احیای کوچه‌باغ‌های تاریخی مهریز، معرفی مسیر‌های گردشگری، اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری شهرستان، ایجاد شادی و نشاط بین مردم و آشنایی مردم با ضوابط و قوانین و حفظ باغشهر برای جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز عنوان کرد.

به گفته رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهریز کاروانسرای زین‌الدین از شاهکار‌های معماری دوره صفویه و تنها بنای مدور ایرانی در مسیر جاده ابریشم (در بخش مرکزی مهریز و در فاصله ۵۰ کیلومتری شهر یزد) است و مراحل مقدماتی ثبت آن در فهرست جهانی یونسکو انجام‌شده و در سال گذشته مورد بازدید ارزیابان یونسکو قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.