معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: آموزش‌های صنایع دستی طی نیمه نخست سال جاری در رشته‌های مختلف به ۴۶۶ هنرجوی این استان ارائه شد.

میثم حصاری معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: آموزش‌های صنایع دستی طی نیمه نخست سال جاری در رشته‌های مختلف به ۴۶۶ هنرجوی این استان ارایه شد که  عمده این دوره‌های آموزشی مربوط به رشته‌های سفال و سرامیک، گلیم، چرم‌های دست دوز، نقاشی پشت شیشه و زیورآلات سنتی بوده است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین اظهار داشت: طی این مدت همچنین برای ۱۸۵ نفر از شاغلان صنایع دستی در رشته‌های سفال و سرامیک دوره‌های بازآموزی و ارتقای مهارت برگزار شده است.

این مسوول با بیان اینکه در زمینه آموزش به متقاضیان یادگیری رشته‌های مختلف صنایع دستی آمادگی‌های لازم موجود است، تصریح کرد: اولویت ما در این خصوص با رشته‌های در حال فراموشی و همچنین دارای بازدهی و توجیه اقتصادی می‌باشد.

وی در ادامه از برگزاری کارگاه آموزش و ساخت صنایع دستی با همکاری سپاه صاحب الامر (عج) قزوین، ویژه بانوان به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در خانه تاریخی داعی خبر داد و گفت: به همین مناسبت دوره‌های آموزش صنایع دستی شامل گلیم، سفال و نقاشی پشت شیشه برای ۳۰ هنر جو برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار