یک پژوهشگر تاریخ گفت: اگر نسل جدید با فرهنگ پایداری و ارزش‌ها آشنا نشوند، دچار بی‌هویتی می‌شوند.

حامد فروزان، استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ در برنامه «گفت‌و‌گوی فرهنگی» رادیو گفت‌وگو در پاسخ به این سوال که با نسل جوان برای مواجهه با فرهنگ دفاع مقدس باید چه کرد، گفت: برای حفظ فرهنگ دفاع مقدس از دو مقوله مهم می‌توانیم استفاده کنیم. ۱. هنر ۲. ادبیات پایداری. این دو مقوله می‌تواند در اشاعه فرهنگ و کشف استعداد‌ها به عنوان جریان پویای فرهنگ شهامت و شهادت عمل کند و منجر به ظهور قهرمانی و پهلوانی در جامعه شود. 

حامد فروزان درباره فرهنگ دفاع مقدس ادامه داد: فرهنگ دفاع مقدس شناخت و معرفت پایداری است. فرهنگ دفاع مقدس یعنی اینکه جوانان این مرز و بوم با رهبرانشان با دست خالی مقابل سلطه جهانی هشت سال مقابله کردند. 

وی در پاسخ به این سوال که چه ضرورتی دارد فرهنگ منتقل شود، افزود: اگر نسل جدید با فرهنگ پایداری و ارزش‌ها آشنا نشوند، دچار بی‌هویتی می‌شوند، خلا پیدا می‌کنند و آسیب‌پذیر می‌شوند. هرجا که فرهنگ، تمدن، ارزش‌ها و علم و دانش حاکم بوده، پیشرفت و آرامش هم بوده است. یکی از ماندگارترین حماسه‌های ارزشمند مردم نجیب ایران دفاع هشت ساله مقدس است.   

این استاد دانشگاه توضیح داد: به استناد مدارک تاریخی، در سال ۱۹۰۷ میلادی قرار بود ایران تجزیه شود و شمال ایران را روسیه و جنوب آن را انگلستان بردارد و کویر برای ملت ایران بماند. دوباره که به تحقیقات اخیر مراجعه می‌کنم می‌بینم که استعمار همچنان به دنبال آن است که اگر بتواند ایران را تجزیه کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار