تولیت آستان قدس رضوی گفت: باب خیرات به مردم پس از محرم و صفر بسته نشود و در طول سال به نام حضرت رضا (ع) خدمتگزار مردم باشید.

 حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در دیدار موکب‌داران ایام محرم و صفر که سه‌شنبه (۴ مهرماه) همزمان با سالروز شهادت امام علی بن موسی‌الرضا (ع) در حرم مطهر رضوی انجام شد، پاداش خادمی مخلصانه اهل‌بیت (ع) در دنیا را هم‌نشینی آن حضرات در بهشت دانست و گفت: خادمی اهل‌بیت (ع) در دنیا باید مقدمه‌ای برای خادمی آن حضرات در آخرت باشد و این پاداش زمانی حاصل می‌شود که انسان در مسیر آموزه‌های ائمه اطهار (ع) گام بردارد.

او افزود: ما هیچ گاه نمی‌توانیم به مقام اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) برسیم، اما اگر در حد توانمان راه نورانی آن حضرات را دنبال کنیم، هم‌نشینی اهل‌بیت (ع) در آخرت نصیب ما خواهد شد.

تولیت آستان قدس رضوی ارزشمندی کار خیر را در اخلاص دانست و ادامه داد: شرط هم‌نشینی با حضرات معصومین (ع) آن است که در زندگی دنیوی به میزان توان آموزه‌ها و توصیه‌های ایشان را انجام دهیم؛ خداوند متعال به کثرت اعمال خیر نگاه نمی‌کند، آنچه در اعمال خیر اهمیت دارد میزان اخلاص است نه کمیت و کثرت آن‌ها؛ گاهی یک رکعت نماز با اخلاص با یک عمر نماز خواند، برابری می‌کند.

مروی در ادامه با نقل روایاتی از جایگاه رفیع خادمی پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع)، بیان کرد: شرط خادمی حضرت رضا (ع) آن است که انسان به میزان توان و مقدورات عامل به احکام و دستورات دین و سیره امام رضا (ع) باشد تا در آخرت نیز بتواند هم‌نشین آن حضرت باشد.

گفتنی است، آستان قدس رضوی در ایام دهه پایانی ماه صفر از ۳۰۰ موکب مستقر در شهر مشهد و ۱۵۰ موکب بین راهی در ۶ محور مواصلاتی به مشهد الرضا (ع) حمایت و پشتیبانی کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار