مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: مورد جدید ابتلا به بیماری وبا در استان چهارمحال و بختیاری گزارش نشد.

آقای نوروز زاده گفت: به دنبال بازگشت زائران اربعین حسینی از کربلای معلا، ۴ مورد ابتلا به بیماری وبا در استان چهارمحال و بختیاری شناسایی شد.

وی با بیان اینکه بیماران مبتلا به وبا هم اکنون با حال عمومی خوب درحال بهبود هستند افزود: پس از شناسایی و اقداماتی درمانی برای بیماران، افراد نزدیک و در ارتباط با این افراد نیز مورد بررسی و غربالگری قرار گرفتند.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار، زائران اربعین حسینی برای حفظ سلامت اطرافیان در صورت احساس بیماری، تا چند روز پس از بازگشت از دید و بازدید پرهیز کنند.

وی گفت: زائران اربعین هنگام بازگشت از سفر اگر احساس می‌کنند علائمی از بیماری دارند از دست دادن و روبوسی با اطرافیان بپرهیزند و چند روزی مراودات و دید و بازدید نداشته باشند تا در صورت بیمار بودن به دیگران انتقال پیدا نکند.


بیشتر بخوانید


نوروز زاده افزود: به‌خصوص در مراوده با افراد بیمار، سالمند، باردار، کودکان دارای بیماری‌های زمینه‌ای و نقص سیستم ایمنی، خاص، قلبی عروقی، دیابت و فشار خون نکات بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.

وی ادامه داد: با رعایت شیوه نامه بهداشتی از جمله استفاده از آب آشامیدنی سالم، شست‌وشوی دست‌ها و استفاده از ماسک از ابتلا به بیماری پیشگیری کنید.

برچسب ها: وبا ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.