استاندار ایلام از دستگیری ۱۸۰ نفر در جریان ناآرامی‌های اخیر در استان خبر داد و گفت: طی بررسی‌های انجام شده تعدادی از این افراد که نقش چندانی در اغتشاشات نداشتند، آزاد شدند.

حسن بهرام نیا گفت: بررسی‌های امنیتی و اطلاعاتی همچنان ادامه دارد و افرادیکه کمترین تقصیر را در این ناآرامی‌ها داشته باشند، آزاد می‌شوند.

وی با بیان اینکه هیچ مماشاتی با اخلالگران نظم و امنیت صورت نخواهد گرفت، افزود: در این خصوص اجرای عدالت و عدالت محوری مدنظر است و بطور قطع تخریب بیت المال توسط آشوب گران در صدور احکام قضایی آن‌ها تاثیرگذار خواهد بود.

استاندار ایلام همچنین با اشاره به عملکرد نیروی انتظامی در ناآرامی‌های اخیر یادآور شد: عملکرد نیروی انتظامی در عین اقتدار، صبورانه بود و نیرو‌های فراجا با وجود ضرب و شتم از سوی آشوبگران، اما با سعه صدر و صبوری به اغتشاشگران آسیب نزدند.

بهرام نیا به تخریب ادارات دولتی، عمومی و خصوصی توسط هنجارشکنان اشاره کرد و گفت: ادارات، سازمان‌ها و حتی بخش خصوصی به خاطر خسارت جانی و مالی وارده در دادگستری اقامه دعوی کردند که این اقامه دعوی در صدور حکم اخلالگران بویژه آن‌هایی که عامل اصلی و منشا اولیه اغتشاشات بودند، تاثیر قطعی خواهد داشت.

وی به اجتماع عظیم مردم ایلام در حمایت از ولایت، حمایت از نیروی انتظامی و مقابله با آشوب گران اشاره کرد و ادامه داد: عصر روز یکشنبه در اجتماعی عظیم، اقشار مختلف مردم با پوشش‌ها و گرایش‌های فکری مختلف آمده بودند و قاطعانه خواستار در جامعه بودند.

استاندار ایلام اضافه کرد: همچنین برخورد جدی و بدون مماشات با آشوبگرانی که با بروز بی نظمی اموال بیت‌المال را تخریب و حتی به تاراج می‌برند و در ارائه خدمات بخش دولتی، خصوصی و کسبه به مردم اخلال ایجاد می‌کنند، از اهم مطالبات مردم در این اجتماع بود.

بهرام نیا تاکید کرد: مردم با سلیقه‌های فکری مختلف به میدان آمدند و انزجار خود را از اقدامات عده‌ای مزدور که در آن سوی مرز‌ها به آن‌ها خط داده می‌شود، اعلام کردند.

وی اضافه کرد: برخی از دختران و پسران جوان تحت تاثیر هیجانات و احساسات خود و هدایت فکری و عملی به وسیله مزدوران خارج نشین دست به اقداماتی هنجارشکنانه می‌زنند که روز یکشنبه در اجتماع بزرگ امت رسول الله (ص) جواب و تودهنی محکمی از مردم ولایی دریافت کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.