طلبه نیجریه‌ای حوزه علمیه مشهد گفت:من هرگاه وارد حرم امام رضا (ع) می‌شوم از ایشان برای مردم کشورم و مسلمانان جهان امنیت و رفاه را می خواهم.

ابوبکر ثالثو طلبه حوزه علمیه مشهد گفت: هرگاه قدم در حرم مطهر امام رضا (ع) می‌گذارم تجربه جدیدی را کسب می‌کنم٬ بطوریکه تمام صحن وسرای حضرت برای من تازگی دارد و از برخورد خدام و پرشوری زائرین لذت می‌برم.

او درباره حضور خود در مشهد افزود: حدود ۱۰ سال توفیق حضور در مشهد را دارم ودر این مدت در مقطع دکتری در حوزه علمیه مشهد مشغول به تحصیل هستم.

امام رضا(ع) پناه بی کسان و غریبان

این طلبه اهل نیجریه در ادامه خاطره‌ای از عنایات امام رضا (ع) نسبت به خودش داردومی گوید: حدود ۸ سال پیش دچار مشکل و گرفتاری
شخصی شدم که امکان گفتن آن برای من مقدور نیست٬ در ایران غریب بودم و کسی نبود که گرفتاریم را به او بگویم و به نوعی پناه ببرم.

ابوبکر ثالثو افزود: در ایام پایانی ماه صفر و شهادت امام رضا (ع) بود که یکی از دوستانم در مشهد به من گفت٬ اگر مشکل داری بهتر است به حرم امام رضا (ع) مشرف شوی چرا که ایشان پناه بی کسان هستند.

این طلبه اهل نیجیریه ادامه داد: به حرم رفتم و در دلم نذری کردم شاید باورش برای شما سخت باشد٬ بلافاصله قبل از اینکه از حرم خارج شوم تماسی به من گرفته شد و گفتند مشکل تو حل شده است.

محدودیت و ممنوعیت عزاداری در نیجریه

ابوبکر ثالثو از آرزویش برای کشورش گفت وافزود: در نیجریه زمینه شکوفایی و رشد اسلام و تشیع وجود دارد و مردم برای برگزاری عزاداری ائمه اطهار با محدودیت و ممنوعیت حکومت مواجه هستند٬ متأسفانه بخاطر همین امکان سینه زنی برای اهل بیت فراهم نیست آرزوی من برپایی مراسمات پرشکوه عزاداری مثل ایران در کشورم است.

این طلبه جوان اهل کشور نیجریه  خواسته از امام رضا (ع) داشت که اینگونه بیان کرد: در کشور من امنیت نیست مردم در رفاه و آسایش نیستند٬ برگزاری عزاداری و سینه زنی برای اهل بیت ممنوع است از ایشان می‌خواهم هر چه سریع‌تر زمینه امنیت و آسایش را در کشورم فراهم کنند تا مردم نیجریه هم مثل برادران عزیز ایرانی بتوانند به راحتی در سوگ ائمه اطهار (ع) به سوگواری و عزاداری بپردازند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار