وزیر امور خارجه در دیدار با هماهنگ کنند امور بشردوستانه سازمان ملل از عدم کمک رسانی به آوارگان جدید افغانستانی مقیم ایران گلایه کرد.

در ملاقات مارتین گریفیتس هماهنگ کنند امور بشردوستانه سازمان ملل با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان وضعیت انسانی و بشردوستانه مردم یمن، افغانستان و سوریه و اوکراین مورد گفتگو قرار گرفت. 

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تشکر از تلاش های گریفیتس بر تسهیل امور و حمایت کشورمان از ادامه تلاش های انساندوستانه بین المللی باهدف کاهش آلام انسانی تاکید کرد . 

رئیس دستگاه سیاست خارجی افزود انتظار می رود سازمان ملل به رفع محاصره بشردوستانه مردم یمن، در کنار برقراری گفتگوهای سیاسی واقعی توسط طرف های یمنی به منظور ادامه آتش بس در این کشور توجه داشته باشد. 

مرور تحولات سیاسی و وضعیت بشردوستانه افغانستان و سوریه از دیگر مباحث مورد گفتگوی وزیر امور خارجه با نماینده ویژه دبیرکل در امور بشردوستانه بود . 

حسین امیرعبداللهیان عنوان نمود در حالی که نزدیک به ۵ میلیون مهاجر افغانستانی در ایران زندگی می کنند که روزانه تعداد قابل توجهی به با عبور از مرزهای مشترک وارد ایران می شوند، اما از کمک های بشردوستانه سازمان ملل به این جمعیت بزرگ و بویژه آوارگان جدید افغانستانی در ایران خبری نیست.

وزیر امور خارجه بر ضرورت توزیع عادلانه کمک های بشردوستانه بین همه مردم سوریه و توجه جدی تر آژانس های بین المللی امدادرسانی به مردم سوریه تاکید کرد، درحالی که مردم این کشور از نبود آب آشامیدنی سالم و برق در رنج می باشند، تروریست ها و مسلحین در ادلب از وضعیت بسیار متفاوت تری برخوردار هستند. 

حسین امیرعبداللهیان تلاش های ایران برای توقف جنگ در اوکراین را تبیین کرد و بر ضرورت توجه به وضعیت آوارگان اوکراینی تاکید نمود.

گریفیتس ضمن تشکر از مهمان نوازی ایران از اتباع پناهجوی افغانستانی، ایران را نمونه مجزا در پذیرش و کمک به پناهندگان در دنیا دانست. 

وی بر نبود بودجه کافی برای تامین نیازهای بشردوستانه در سه کشور مذکور اشاره و ابراز داشت برخی کشورهای کمک کننده علی رغم تعهد به کمک به تعهدات مالی خود عمل نکرده اند. 

وی بر گفتگوهای خود با مقامات کشورهای درگیر در بحران افغانستان اشاره و موضوع نحوه ارائه کمک های بشردوستانه را مطرح کرد. 

نماینده دبیرکل در امور بشردوستانه در خصوص سوریه ابراز امیدواری کرد تا توافقی همانند انتقال غلات بین اوکراین و روسیه در سوریه برای انتقال کمک های بشردوستانه نیز اتفاق افتد. 

وی گفتگوی سیاسی را برای ادامه آتش بس و ایجاد ثبات اقتصادی در یمن ضروری دانست و از توجه بدون تبعیض ایران به بحران اوکراین تشکر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا قربانزاده
۰۳:۵۶ ۰۶ مهر ۱۴۰۱
با بیرون کردن افغان ها تا حدودی مشکل بیکاری حل خواهد شد. ساختمون سازی کلا افتاده دست افاغنه ی زمانی بود بیشترین شغل کشور تو ساخت مسکن بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۰ ۰۶ مهر ۱۴۰۱
سازمان ملل نگو سازمان زر مفت . سازمان پولدارها .از ما فقط حق عضویت میگیره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۶ ۰۶ مهر ۱۴۰۱
کارگر ایرانی رو این مهاجران افغانی بیچاره کردن وبه کف خیابان کشیدن تا کی این مسئولین که در ناز و نعمت هستن سرشان رک کردن زیر برف .. قرا رنیست که مشکل کل دنیارو ما حل کنیم در صورتی که این همه مشکل داریم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۴۳ ۰۵ مهر ۱۴۰۱
آینده به جای اغتشاش گرا باید جلو همین افغانی ها رو بگیرید.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۳:۲۷ ۰۵ مهر ۱۴۰۱
چند روز پیش روزنامه ای زده بود از کشورهای دیگه با پاسپورت افغان میان ایران وبر نمی‌گردند و احتمالا هدفمند.حکومتی های ما به زهن شون خطور نمیکنه اینهمه مهاجر احتمال مشکل امنیتی پیش بیارن روزی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۰۵ مهر ۱۴۰۱
ایران افتاده دست افغانیها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۰۵ مهر ۱۴۰۱
با این فرزند آوری افغانها یه روز کشور رو از دست ما می گیرند .اگر این جور پیش بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۰۵ مهر ۱۴۰۱
فکنم // فهمیدن پول افغانی ها را میدید به فلسطینی ها و لبنانیها ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۰۵ مهر ۱۴۰۱
راهی شون کنید افغانستان ایران پر شده از افغانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۰۵ مهر ۱۴۰۱
خب شما هم آوارگان جدید و برگردونین کشورشون،مگه ما به این افغانستانی ها بدهی داریم
Iran (Islamic Republic of)
Saeid Kordzangeneh
۰۸:۲۲ ۰۵ مهر ۱۴۰۱
آمار گرفتم در ایران 5 میلیون افغانستانی زندگی می کنه که رشد جمعیتشون مثبت 8 است و رشد جمعیتی 80 میلیون ایران مثبت 1.5 است به نظر شما چند سال دیگه جای این 80 میلیون و اون 5 میلیون عوض میشه یعنی جمعیت ایران بعد از گذشت 100 سال می شود 5 میلیون ایرانی و 80 میلیون افغانستانی
Germany
ناشناس
۰۸:۱۳ ۰۵ مهر ۱۴۰۱
کمک های بین المللی ؟ عجب حرفی !!! پنج شش میلیون آواره افقانستانی را بر سر ایران بدبخت حوار کرده اند مشکل مسکن ، شغل ، آموزش ، حاشیه نشینی ، بهداشت ، تداخل فرهنگی ، تفاوت مذهبی ، فقط گوشه ایی از مشکلات مهاجران افقانستانی داخل کشور است که طبق معمول هزینه آن را باید مردم شریف و نجیب ایران پرداخت نمایند . مسئولین هم واقعا مشخص نیست بر چه اساسی در زیر بار چنین جمعیت کثیری رفته اند . ایران یک کشور سوبسید پایه است و هر کس که در این کشور زندگی کند با اندک درآمدی ( به نسبت درآمد های و حقوق های بین مللی ) می تواند از مزایای آب برق نان و حامل های انرژی بسیار ارزان استفاد نماید . مردمان برخی از مناطق ایران نه معلم و نه کلاس درس دارند در حالی که بالا سیصد چهارصد هزار کودک افقانستانی در ایران مجانی مشغول به تحصیل هستند . لازم به یادآوری است ۲۷ کشور اتحادیه اروپا از سال بحران در سوریه هنوز به عدد یکمیلیون پذیرش رسمی مهاجران دیگر کشورها نرسیده اند.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۱۷ ۰۵ مهر ۱۴۰۱
بنظرحکومتمون برای مخلوط کردن افغانها با جمعیت ایرانی برنامه دارن .یه سر به حاشیه شهرها که بزنی میبینی کشاورزی کلا از دست ایرانی ها در اومده.
آخرین اخبار