مهم‌ترین حوادث ۴ مهرماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز دوشنبه ۴ مهرماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

جاساز ۲۷۲ کیلو تریاک در خودرو

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: با تلاش مأموران پلیس شهرستان داراب و و فرودگاه شیراز، ۲۷۲ کیلو تریاک در بازرسی از یک دستگاه وانت پیکان کشف شد.

سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: روز گذشته مأموران پلیس فرودگاه شهید دستغیب شیراز با اقدامات فنی و تخصصی از ورود یک محموله مواد مخدر از هرمزگان به سمت شیراز با یک دستگاه وانت پیکان مطلع و موضوع را به شهرستان داراب گزارش دادند.

او گفت: ماموران انتظامی شهرستان داراب پس از هماهنگی با مرجع قضائی سریعا به محور مواصلاتی شیراز-بندرعباس اعزام و با برپایی تور ایست و بازرسی موقت موفق شدند وانت پیکان حامل مواد مخدر را شناسایی و با اقدامات پلیسی آن را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی استان گفت: ماموران انتظامی با هوشیاری و تیزبینی موفق شدند در بازرسی از این خودرو ۲۷۲ کیلو تریاک که به طرز بسیار ماهرانه‌ای در پشت صندلی عقب و کف خودرو جاسازی شده بود کشف کنند.

سردار حبیبی با بیان اینکه در این خصوص یک قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، اظهار داشت: ما استوارتر از همیشه در برابر قاچاقچیان ایستاده‌ایم و به هیچ عنوان اجازه جولان به سوداگران مرگ را نخواهیم داد.

خلع ید ۴۶ هکتار از اراضی ملی در ارسنجان

فرمانده انتظامی ارسنجان از خلع ید ۴۶ هکتار از اراضی ملی از چنگ زمین‌خواران در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدعلی فرهادی گفت: در پی تصرف ۴۶ هکتار از اراضی ملی توسط دو نفر سودجو در یکی از روستا‌های بخش مرکزی ارسنجان، موضوع در دستور کار ماموران کلانتری این شهرستان قرار گرفت.

او گفت: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مرجع قضائی با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام و ۴۶ هکتار از اراضی ملی را رفع تصرف کردند.

فرمانده انتظامی ارسنجان با بیان اینکه ارزش زمین‌های رهاسازی شده برابر نظر کارشناسان ۱۳۸ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ فرهادی با اشاره به این که تجاوز به منابع طبیعی، تجاوز به سرمایه‌های کشور و حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این کشور است، گفت: زمین خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سود‌های کلان اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می‌کنند که برای مقابله با این مشکل، همکاری همه مردم و دستگاه‌های نظارتی الزامی است.

مرگ راننده و سرنشین سمند در برخورد با تیر برق

رئیس پلیس راه شمالی استان گفت: بر اثر برخورد سواری سمند با تیر برق در محور روستایی "طسوج" شهرستان کوار، ۲ نفر فوت و یک سرنشین نیز مجروح شد.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی گفت: مأموران پلیس راه شمال از وقوع یک فقره تصادف رانندگی در محور روستایی "طسوج" شهرستان کوار مطلع و بلافاصله در محل حاضر شدند.

او گفت: مأموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند یک سواری سمند با ۳ سرنشین در محور مذکور در حرکت بوده که به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه با تیر برق برخورد کرده است.

رئیس پلیس راه شمالی استان با بیان اینکه در این حادثه راننده و یکی از سرنشینان خودرو به دلیل شدت جراحات وارده فوت و دیگر سرنشین مجروح و روانه بیمارستان شد، به رانندگان توصیه کرد از عجله و شتاب بی مورد در حین رانندگی خودداری و برای حفظ سلامتی خود و همسفران به قوانین احترام بگذارند تا شاهد چنین حوادث دلخراش نباشیم.

سارقان اماکن خصوصی درخفر روانه دادسرا شدند

فرمانده انتظامی خفر از دستگیری ۲ سارق و کشف ۱۳ فقره سرقت از اماکن خصوصی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حجت‌اله احمدیان گفت: به دنبال وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان خفر، بررسی موضوع با هدف دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار مأموران این فرماندهی قرار گرفت.

او گفت: ماموران پس از انجام اقدامات تخصصی و استفاده از شگرد‌های پلیسی به سرنخ‌هایی رسیدند و پس از هماهنگی با مرجع قضائی، ۲ سارق که همدست هم بودند را شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی خفر گفت: متهمین در تحقیقات اولیه پلیس به ۱۳ فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح این شهرستان اعتراف کردند.

سرهنگ احمدیان با اشاره به معرفی متهمین به مراجع قضائی، خاطر نشان کرد: مقابله با مجرمان و هنجارشکنان وظیفه اصلی پلیس است و از شهروندان عزیز انتظار می‌رود به توصیه‌های پلیس در خصوص مسائل ایمنی پیشگیری از سرقت توجه کرده و در صورت برخورد با موارد مشکوک در محلات و مناطق مسکونی بلافاصله مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

پلمب ۹ واحد صنفی متخلف در کازرون 

فرمانده انتظامی کازرون از پلمب ۹ واحد صنفی متخلف در راستای اجرای طرح بازدید و کنترل از واحد‌های صنفی به دلیل نداشتن پروانه کسب و کار و عدم رعایت مقررات و ضوابط خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب، طرح نظارت و کنترل بر اصناف توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این پلیس طی ۲۴ گذشته در شهرستان کازرون اجرا شد.

او گفت: در همین راستا ۲۸ واحد صنفی مورد بازدید قرار گرفت که در جریان این طرح ۹ واحد صنفی متخلف به علت نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت قوانین و مقررات مربوطه پلمب و برای چند واحد صنفی دیگر اخطاریه صادر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با اعلام تداوم و تشدید اینگونه برنامه‌ها و اقدامات نظارتی پلیس، از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند تا با متخلفان برابر قانون برخورد صورت گیرد.

کشف شیشه با هوشیاری پلیس آباده

فرمانده انتظامی آباده از کشف ۵ کیلو و ۲۵۰ گرم مواد مخدر از نوع شیشه در بازرسی از یک منزل مسکونی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی گفت: ماموران انتظامی آباده در راستای طرح پاکسازی نقاط آلوده و برخورد با سوداگران مرگ با اشراف فنی و همکاری با کارکنان سپاه از نگهداری و توزیع مواد مخدر در یک منزل در شهرستان آباده مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل ۵ کیلو و ۲۵۰ گرم مواد مخدر از نوع شیشه کشف و در این خصوص ۲ نفر را نیز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی آباده با بیان اینکه متهمین با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و از آن طریق روانه زندان شدند، تاکید کرد: پلیس قاطعانه و برابر قانون با سوداگران مرگ و مخلان نظم و امنیت برخورد کرده و اجازه فعالیت به آنان را نخواهد داد و از شهروندان درخواست می‌شود هرگونه اخبار و اطلاعات در زمینه تهیه و توزیع مواد مخدر را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

کشف مواد مخدر توسط پلیس مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف ۱۵ کیلوگرم تریاک در بازرسی از یک منزل مسکونی در یکی از شهرستان‌های مجاور توسط پلیس این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر فعالیت فردی در زمینه تهیه و توزیع موادمخدر در کمربندی شهر شیراز بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او گفت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان مرودشت با انجام تحقیقات میدانی و اطمینان از صحت موضوع، مخفیگاه متهم را شناسایی و با اخذ نیابت قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند.

زینلی گفت: در بازرسی از آن منزل ۱۵ کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک کشف و متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

او، مقابله جدی با مواد مخدر و ریشه کن کردن اعتیاد را نیازمند همکاری، تلاش و عزم جدی سایر نهاد‌ها و دستگاه‌های ذیربط با پلیس دانست و بر مشارکت شهروندان با پلیس در این خصوص تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار