معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: در صورت تامین اعتباری افزون بر ۷۰۰ میلیارد تومان، تا اواسط سال ۱۴۰۳ کل مسیر چهارخطه شهرکرد به لردگان به پایان خواهد رسید.

حمید ربیعی گفت: محور شهرکرد - بروجن - لردگان نقش بسزایی در ترافیک ترانزیتی استان و کشور دارد و در صورت تامین اعتباری افزون بر ۷۰۰ میلیارد تومان، تا اواسط سال ۱۴۰۳ کل مسیر به پایان خواهد رسید.

وی افزود: در مسیر چهار خطه شهرکرد به بروجن به‌جز ورودی و خروجی سفیددشت و ورودی شهر فرادنبه، بقیه عملیات اجرایی و راهسازی به پایان یافته و در مسیر بروجن به لردگان به‌جز ۶ کیلومتر از مسیر «کره‌بس» بقیه آن به اتمام رسیده است.


بیشتر بخوانید


معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: این پروژه از زیرساخت‌های مهم استان در حوزه حمل و نقل جاده‌ای محسوب می‌شود و نقش بسزایی در ترافیک ترانزیتی کشور دارد و برای کل این پروژه در مسیر شهرکرد به لردگان در مصوبات سفر رییس جمهور ۴۵۰ میلیارد تومان تخصیص داده شد.

وی یادآور شد: مسیر ۶ کیلومتری «کره‌بس» دارای یک پل دره‌ای ۱۱۰ متری دهانه بزرگ و ۲ تونل یک هزار و ۱۰۰ متری و یک هزار و ۴۰۰ متری است که پیمانکار‌های تمام قطعات انتخاب شدند و در صورتی که اعتباری بیش از بر ۷۰۰ میلیارد تومان به آن تخصیص داده شود تا اواسط سال ۱۴۰۳ کل مسیر به پایان خواهد رسید.

ربیعی ادامه داد: تنها برای احداث و تکمیل ۲ تونل مسیر «کره‌بس» به اعتباراتی بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز است و اعتبارات تخصیص یافته برای محور شهرکرد به لردگان برای کل انشعابات این مسیر مانند چهاربانده بلداجی به گندمان، کمربندی شمالی بروجن و ورودی لردگان نیز استفاده می‌شود.

وی اظهار داشت: با تکمیل ورودی و خروجی سفید دشت، ورودی شهر فرادنبه و تکمیل قسمتی از مسیر "تونل کره‌بس"، مجموع کل جاده شهرکرد–بروجن–لردگان چهار خطه می‌شود و تردد از تونل کنونی گردنه "کره بس" که به‌صورت یک‌طرفه انجام می‌شود به صورت دو طرفه تبدیل می‌شود.

ربیعی خاطرنشان کرد: این طرح از محل اعتبارات ملی قانون بودجه با عنوان احداث باند دوم محور شهرکرد–بروجن–لردگان اجرا می‌شود و مصوبه ۴۵۰ میلیارد تومانی سفر رییس جمهور به چهارمحال و بختیاری روند تکمیل آن سرعت بخشید.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار