نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی گفت: شهر اهر به عنوانی یکی از شهر‌های بزرگ و گردشگرپذیر آذربایجان شرقی صاحب یک باب هتل پنج ستاره می‌شود.

آقای محرم زاده یخ فروزان احداث هتل پنج ستاره در اهر را یکی از ضرورت‌های حوزه زیرساخت گردشگری دانست و  گفت: با وجود اینکه کلنگ احداث این هتل پنج سال قبل به زمین زده شد، اما به زودی با حمایت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی و ورود بخش خصوصی اجرای این هتل عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این زیرساخت می‌تواند در رشد و توسعه صنعت گردشگری منطقه ارسباران تاثیر به سزایی داشته باشد، اظهار داشت: قرار است این هتل مجهز در ۱۳ طبقه با زیربنای ۱۳ هزار و ۷۲۰ مترمربع احداث شود که تسریع در عملیات ساخت آن مورد تاکید مسئولان استانی و شهرستانی است.

آقای محرم زاده ادامه داد: احداث هتل پنج ستاره مطالبه اقشار مختلف مردم اهر بود که خوشبختانه با همکاری شرکت مهر اصل، فرمانداری، میراث فرهنگی و شهرداری اهر مجوز‌های لازم را اخذ کرد و به مرحله اجرا رسید که امیدواریم در عملیات ساخت و تجهیز نیز تسریع شود.

وی احداث فاز دوم مجتمع آب درمانی یل سوئی و ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری را از دیگر اقدامات لازم برای توسعه صنعت گردشگری شهرستان اهر بیان و اضافه کرد: در همین راستا برگزاری سالانه جشنواره ورنی در اهر به منظور معرفی این هنر صنایع دستی بومی منطقه و تدوین برنامه‌هایی در حوزه تجاری سازی و صادرات ورنی در تبریز و تهران جزو اولویت‌ها است.

آقای محرم زاده خواستار راه‌اندازی موزه مردم شناسی و موزه باستان شناسی اهر شد و گفت: با تلاش مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، کاروانسرای گویجه‌بئل در لیست کاروانسرا‌های ثبت جهانی قرار گرفته و تصمیم بر این است تا کاروانسرای گویجه‌بئل به اقامتگاه بین راهی جهت استفاده گردشگران تبدیل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.