رئیس کمیته بهداشت و سلامت ستاد خدمات سفر مشهد گفت: بیش از ۱۴۰ ایستگاه سلامت شهری و جاده‌ای ویژه زائران رضوی در خراسان رضوی فعال است.

علی غلام‌پور رئیس کمیته بهداشت و سلامت ستاد خدمات سفر مشهد گفت:  بیش از ۱۴۰ ایستگاه سلامت شهری و جاده‌ای ویژه زائران رضوی سلامت شهری و جاده‌ای شامل ۸۰ ایستگاه داخل شهر و ۶۴ ایستگاه خارج شهر برای خدمت رسانی به زائران فعال است.

او افزود: ۳۷ ایستگاه سلامت ۳۷ ایستگاه از این تعداد در مسیر‌های قوچان، چناران و گلبهار به مشهد، ۱۲ ایستگاه در مسیر کلات به مشهد، ۱۷ ایستگاه در مسیر سرخس به مشهد، ۳۹ ایستگاه از سبزوار تا مشهد، ۱۷ ایستگاه ازبجستان به مشهد، ۱۱ ایستگاه از تربت جام تا مشهد، ۴ ایستگاه در مسیر‌های طرقبه‌شاندیز به حرم مطهر رضوی و ۶ ایستگاه از محور‌های ۵ گانه است.

رئیس کمیته بهداشت و سلامت ستاد خدمات سفر مشهد ادامه داد: خدمات ایستگاه‌های سلامت شامل آموزش‌های چهره به چهره، آموزش از طریق سامانه QR کد، غربالگری و کنترل فشار خون و دیابت، خدمات سرپایی (پانسمان، تزریقات) و واکسیناسیون کرونا است.

غلام‌پور بیان کرد: همه تلاش خادمان حوزه سلامت این است که بهترین نوع خدمت در حوزه‌های بهداشت، درمان و دارو به زائران سواره و پیاده امام رضا (ع) ارائه شود و امیدواریم که در این مسیر به‌گونه‌ای عمل کنیم که بتوانیم موجبات رضایت و خوشنودی، ولی نعمتمان را فراهم آوریم.

زائران پیاده سالمند و مادران باردار تحت مراقبت‌های بهداشتی ویژه در موکب‌ها قرار می‌گیرند

محمد احمدیان رئیس گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم گفت: با توجه به شرایط جسمانی زائران پیاده سالمندان و مادران باردار، این افراد در همه موکب‌های دانشگاه و ایستگاه‌های سلامت خدمات اولیه مراقبتی را دریافت می‌کنند و در صورت نیاز به خدمات تخصصی در باره مادران باردار مداخله ستادی انجام می‌شود.

او افزود: بخشی از راه را با وسیله نقلیه طی و هنگام استراحت در موکب‌های بین راهی تیم پرستاری را از بیماری‌های زمینه‌ای احتمالی خود آگاه کنند تا مراقبت‌های مورد نیاز برای آن‌ها انجام شود.

رئیس گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: توجه به تغذیه مناسب و نوشیدن مایعات کافی بخصوص آب و چای کمرنگ برای جلوگیری از غلظت خون و خستگی مفرط به زائران پیشنهاد می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.