وزیر امور خارجه در دیدار با همتای سوریه‌ای در نیویورک گفت: ایران بر توافقی پایدار و داراي تضمين برخورداری از منافع اقتصادی آن تاكيد دارد.

در ملاقات فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، درباره موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه دوجانبه و برخی مسائل منطقه ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر شد.

حسین امیرعبداللهیان با رد هرگونه مداخله خارجی در امور سوریه و اقدامات ثبات زدا در منطقه غرب آسیا خاطر نشان کرد: همکاری های مشترک دو کشور در سال های گذشته در جهت مبارزه با تروریسم و افراط گرایی و همزمان بهره گیری از فرمت کشورهای ضامن روند آستانه باعث بازگشت سریعتر صلح و آرامش به سوریه گردید.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در بخش دیگری از گفتگوهایش با فیصل مقداد در حاشیه مجمع عمومی درباره روند مذاکرات هسته ای گفت: تبادل پیام ها بین آمریکا و ايران از طریق برخی وزرای خارجه و هماهنگ كننده در حال انجام است. ایران با اتخاذ رويكردی منطقی مسیر دیپلماسی را پیگیری می نماید و بر توافقی پایدار و داراي تضمين برخورداری از منافع اقتصادی آن تاكيد دارد.

فیصل مقداد، وزیر امور خارجه سوریه نیز ضمن قدردانی از نقش مهم ایران در کمک به برقراری صلح و امنیت در منطقه و مقابله موثر با تروریسم اظهار داشت همکاری ها میان تهران - دمشق در دو سطح منطقه ای و بین المللی به بهترین شکل ادامه دارد . دمشق در شرایط جاری بر همکاری های اقتصادی و تجاری مشترک بمنظور مقابله با آثار مخرب اقدامات غیرقانونی و قهری غرب علیه مردم سوریه تاکید دارد.

تحولات منطقه ای از جمله ابتکارات سیاسی برخی کشورهای عربی برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب ، اوضاع فلسطین و تحولات بین المللی از جمله اوکراین از دیگر محورهای گفتگوهای وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و سوریه در این دیدار بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۰ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
چه فایده امریکا ظالم و ایران مظلوم اگر همین امریکا با ایران تعامل میکرد سودی که عایدش میشد برابر با عواید حاصله از کل عرب و اروپا بود لقط به واسطه تجارتی که انجام میگرفت ولی صد حیف که احمقانه ایران را در صف دشمنان خودش گذاشته در حالی که برعکس هست حتی متحدان عربیش در این وضعیت فعلی با امریکا کنار نیومدندولی ایران در صورت برخورد اری از حق خودش صادقانه همکاری کمک میکنه به همه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۰۳ مهر ۱۴۰۱
موندی چهلم برجامو بگیری ؟؟؟؟؟؟ همتای سوریه لبنان وعراق و......... اینا ک همیشه تو تهرانن مگ آرزوشونو داری طرف
آخرین اخبار