معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: وظیفه‌ ما این است که مسیر رشد و شکوفایی دانش آموزان را فراهم کنیم و قطعا هیچ‌چیزی را در این مسیر کم نخواهیم گذاشت.

حمید طریفی معاون وزیر آموزش و پرورش ضمن تبریک فرارسیدن آغاز سال تحصیلی جدید به تمامی دانش آموزان و فرهنگیان گفت: تمامی تلاش ما این است که سال خوبی را برای دانش آموزان رقم بزنیم، علی الخصوص بعد از یکی دوسالی که به خاطر کرونا مدارس مجازی و دانش آموزان از فضای مدرسه دور بوده اند. این توفیق را دارم که خادم و خدمتگزار دانش آموزان با نیاز‌های ویژه و خانواده‌های آنان باشم.

او ادامه داد: در نظام تعلیم و تربیت و تعیین اهداف آن و تعیین برنامه‌هایی که داریم هیچ تفاوتی بین دانش آموزان قائل نیستیم. اهداف، منابع و زیرساخت‌های آموزش و پرورش یکپارچه هستند و کلیه این‌ها در اختیار همه دانش آموزان و اولیای آنان است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی بیان داشت: هرکدام از دانش آموزان یک استعداد و هرکدام دارای توانایی خاصی هستند و وظیفه‌ ما نیز این است که مسیر رشد و شکوفایی دانش آموزان را فراهم کنیم و قطعا هیچ‌چیزی را در این مسیر کم نخواهیم گذاشت.

طریفی حسینی افزود: از زحمات تمامی معلمان نیز تقدیر و تشکر می‌کنیم، چراکه وقتی کرونا در کشور همه گیر شد و مدارس به صورت حضوری تعطیل شدند، جریان تعلیم و تربیت به کار خود ادامه داد. این مدیون زحمات معلمان و همراهی خانواده‌ها می‌باشد. امیدوارم با حضوری شدن آموزش‌ها برای تربیت نسلی که آینده ساز است آماده شویم و شرایط را مهیا کنیم.

وی به اشاره به تعلیم و تربیت چندساحتی برای دانش آموزان اظهار داشت: تمامی وقت و زمان و انرژی ما باید معطوف به این مسئله باشد تا ساحت‌های مختلف به خصوص در حوزه پرورشی و تربیتی را برای دانش آموزان فراهم کنیم و این مجاهدتی که معلمان ما دارند به خصوص معلمان مدارس استثنایی، جلوه‌ای از ایثار و فداکاری است. کار در مدرسه استثنایی یک کار ایثارگرایانه‌ است و معلمان ما جز صبورترین معلمان بوده و ما قدردان تلاش این بزرگواران هستیم.

وی ادامه داد: خانواده رکن تعلیم و تربیت است. ما در نظام تعلیم و تربیت باید هماهنگی لازم را با خانواده‌ها داشته باشیم چراکه اصل تربیت در خانه اتفاق می‌افتد و این همگرایی کاری است که ما باید به آن دست پیدا کنیم. تجربه کرونا نشان داد که بیشتر می‌توانیم روی کمک و مشارکت خانواده‌ها در تعلیم و تربیت رسمی حساب باز کنیم.

طریفی حسینی در پایان تصریح کرد: خود دانش آموزان نیز باید بدانند که گرانبها‌ترین دوره زندگی همین دوره دانش آموزی است چراکه می‌توان در آن استعداد‌های نهفته را کشف کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار