پلس آمریکا رفتار خشونت‌آمیزی از خود در حافظه جهان به ثبت رسانده و حالا از رفتار پلیس ایران ابراز نگرانی می‌کند و دست به‌تحریم می‌زند!

از قدیم الایام گفته‌اند که برای آدم بهانه گیر همیشه بهانه وجود دارد. حالا حکایت این جماعت است. جماعتی که نشسته اند در یک خزانه داری دست‌هایشان مدام در حال نوشتن یک عبارت است. عبارتی به نام «تحریم» ...

حکایت این است که ۳۱ شهریور ماه بود که وزارت خزانه‌داری آمریکا پلیس امنیت اخلاقی کشورمان را به قول خودش به  «خشونت علیه زنان» متهم کرده و این نهاد را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. آمریکا در این بیانیه، بدون اشاره به هیچ مستنداتی پلیس امنیت اخلاقی را بابت مرگ خانم «مهسا امینی» مسئول دانسته است.

وقتی پلیس آمریکا به موعظه جهان می‌نشیند

مطابق این بیانیه، وزارت خزانه‌داری علاوه بر این، هفت نفر از مقام‌های ارشد سازمان‌های امنیتی ایران- شامل پلیس امنیت اخلاق، وزارت اطلاعات و امنیت، نیروی زمینی ارتش، نیروی مقاومت بسیج و نیروی انتظامی ایران- را نیز در فهرست سیاه مربوط به دفتر کنترل دارایی‌های خارجی این وزارتخانه قرار داده است.

موضوعی که شاید برای بسیاری جای تعجب داشته باشد و بعضی‌ها را نیز به تعجب وادار کند، اما چرا؟

حکایت گرگی که دلش برای گوسفندان سوخت!

بگذارید از زبان خودشان روایت کنیم. مثلا از زبان "بلیر اندرسون" رئیس پلیس آمریکا که در گفت‌وگویی گفته بود  بعد از ۲۶ سال سابقه کار در پلیس، هنوز هم از مواجهه با پلیس بسیار هراس دارم! چرا که در تجربیاتی که داشته ام، پلیس حتی با من نیز بدرفتاری کرده است.

او در ادامه گفته است که نه تنها او بلکه اکثر مردم با دیدن پلیس آمریکا دچار تپش قلب می‌شوند.

طبق آمار‌های رسمی خود آمریکا، روزانه بیش از سه نفر با تیر مستقیم پلیس آمریکا کشته می‌شوند و سالانه بیش از ۱۰۰۰ نفر

سکات ریتر یکی از افسران اطلاعاتی سابق نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا و بازرس تسلیحاتی سازمان ملل در بازه زمانی ۱۹۹۸-۱۹۹۱ میلادی طی یادداشتی در خبرگزاری راشاتودی نوشته است: فرقی ندارد که در افغانستان باشد یا در خیابان‌های شهر‌های آمریکا، نیرو‌های نظامی و نیرو‌های پلیس این کشور هیچ نتیجه‌ای جز بی‌عدالتی و خشونت در مواجهه با کسانی که بنا بوده است از آن‌ها محافظت شود نداشته است.

وقتی پلیس آمریکا به موعظه جهان می‌نشیند

این افسر سابق ارتش آمریکا با اشاره به اینکه نیرو‌های نظامی آمریکا در افغانستان که ابتدا به بهانه حفاظت از جان انسان‌های بی‌گناه ماندگار شدند و سپس بسیاری از مردم بی‌گناه افغانستان را به بهانه‌های واهی امنیتی و تروریستی به قتل می‌رساندند عنوان کرد که نیرو‌های پلیس آمریکا نیز با همین دکترین در خاک آمریکا با شهروندان آمریکایی برخورد می‌کنند و پرونده قتل جورج فلوید یکی از همین نمونه‌های بارز این رویکرد نظامی‌گرانه است.

وقتی پلیس آمریکا به موعظه جهان می‌نشیند!

«نمی‌توانم نفس بکشم»

اما جورج فلویدی که اسکات ریتر به آن اشاره کرد که بود؟

جورج فلوید فردی که ریتر به آن اشاره کرد به نحوی توسط پلیس آمریکا به قتل رسید که ناخودآگاه تا مدت‌ها بسیاری را غرق تعجب کرده بود. ماجرا مربوط به عصر روز ۲۵ سال ۲۰۲۰ بازمی‌گردد. زمانی که ایالات آمریکا غرق در فضای انتخاباتی و رقابت جمهوری خواهان و دمکوکرات‌ها بودند د رشهر "مینیاپولیس" ایالت مینه سوتا  اتفاق متفاوتی رخ داد. مردی ۴۶ ساله سیاه پوست درحالی که زانوی پلیس بر روی گردنش قرار داشت برای زنده ماندن التماس می‌کرد، اما در هیاهوی التماس مردم پلیس همچنان فشار خود را ادامه می‌داد تا زمانی که در نهایت مرگ به سراغ فلوید آمد.

وقتی پلیس آمریکا به موعظه جهان می‌نشیند

پس از این اتفاق بود که شهر‌ها و ایالت‌های مختلف آمریکا به یک صحنه متحد برای اعتراض به نژاد پرستی بدل شد.

اما آخرین عبارت جورج فلوید یعنی جمله نمی‌توانم نفس بکشم مردم آمریکا را یاد یک خاطره تلخ دیگر انداخت.

مورد دوم مربوط می‌شود به ۱۷ ژوئیه ۲۰۱۴ که مرد ۴۳ ساله‌ای به نام اریک گارنردر تامپکینسویل کنتاکی محله‌ای از استیتن آیلند نیویورک ابتداظن پلیس را برانگیخت که در حال فروش سیگار است و با اینکه به پلیس اعلام کرد که در حال فروش سیگار نیست، اما فریاد‌های او نتوانست پلیس را قانع کند و برای دستگیری اش اقدام کردند. در فیلم درگیری او نشان داده شده است که  وی توسط چهار پلیس احاطه شده و روی پیاده‌رو انداخته شده است. او چندین بار فریاد کشید که نمی‌توانم نفس بکشم و در نهایت هم نفسش قطع شد. پزشکی قانونی در گزارشی اعلام کرد  گارنر به علت فشار به گردن کشته شده است.

وقتی قانون محدودیت پلیس به مذاق رئیس جمهور آمریکا خوش نیامد

پس از این شیوه‌های فجیع قتل توسط پلیس آمریکا قانون‌گذاران ایالت مینه‌سوتا  در اعتراض به مرگ جورج فلوید به اتفاق آرا بسته‌ای اصلاحی را تصویب کردند که پلیس را از استفاده از روش فشار روی گردن منع می‌کند.

قانونی که البته به مذاق دونالد ترامپ خوش نیامد و اعلام کرد که استفاده از  تکنیک فشار بر گردن به موقعیت بستگی دارد و گاهی لازم است.
البته این تمام ماجرای خشونت پلیس آمریکا نیست  برای مثال چند ماه گذشته بود که «جیلند واکر» جوان ۲۵ ساله ساکن شهر آکرون ایالت اوهایو، به دست پلیس این کشور کشته شد. ماجرا هم از این قرار بود که این فرد که راننده یک شرکت تحویل غذا بوده از دستور پلیس مبنی بر توقف سر باز زده و در جریان تعقیب حداقل ۶۰ بار هدف شلیک گلوله‌های پلیس قرار گرفت.

وقتی پلیس آمریکا به موعظه جهان می‌نشیند

مورد سوم هم سال گذشته بود که مدرسه‌ای در «ویسکانسین» آمریکا شاهد یک خشونت دیگر از پلیس آمریکا بود. ماجرا هم از این قرار بود که در ساعت ناهار در بین دانش آموزان صورت می‌گیرد و «شاون گوچو» افسر پلیس خود را وارد درگیری دانش‌آموزان می‌کند و سپس با دختر ۱۲ ساله درگیر می‌شود و سپس او را روی زمین می‌اندازد و سر وی به میز برخورد می‌کند. سپس به دستانش دستبند می‌زند و او را از سالن غذاخوری مدرسه خارج می‌کند.

طبق اعلام نیویورک تایمز  از سال ۲۰۱۳میلادی و  بنابر داده های «نظارت بر خشونت پلیس» (Mapping Police Violence) سالانه یکهزار و ۱۰۰ شهروند آمریکایی در خشونت های پلیس به قتل می رسند، افرادی که به مانند جورج فلوید فاقد هرگونه مقاومت در برابر پلیس و یا داشتن سلاح گرم هنگام به قتل رسیدن توسط پلیس بوده اند.

وقتی پلیس آمریکا به موعظه جهان می‌نشیند!

نشریه آمریکایی واشنگتن پست هم در گزارشی  نوشته است که « ماموران پلیس در سال گذشته میلادی تنها ۹۸۵ شهروند آمریکایی را کشته اند که درهیچ یک از این موارد نیروهای پلیس مجرم شناخته نشدند، پلیس آمریکا به قتل می رساند اما محکوم نمی شود.»

در پایان باید گفت که این‌ها تنها گوشه‌هایی کمرنگ از دفتر هزار برگ خشونت پلیس در آمریکاست کشوری که حال به قول ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خاجه کشورمان با آن سابقه ننگین حقوق‌بشری به موعظه جهان نشسته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۰
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
وای به روزی که اقتدار پلیس کلا از بین بره اونوقت هیچ کس آسایش نخواهد داشت همه ضرر میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
نه به شوری پلیس آمریکا و نه به بی نمکی پلیس ایران
رعایت حق و قانون اقتدار معقول لازم دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
اینترنت
United States of America
محمد
۱۵:۵۹ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
آمریکاییها با اونهایی که دم از آزادی میزنند که همه اش دروغ و گزافه است بروند به جهنم
مطمئن باشید آمریکایی که دم از حقوق بشر میزند در حالیکه ندای آزادی سر میدهد همه دروغی بیش نیست او مشکلش حجاب نیست مشکلش ماهیت انسانی و شاکله مستحکم خانواده ایرانی است که بر اساس اخلاق و مذهب شکل گرفته است
اگر اینها بیایند فقط بی بندو باری و ولنگاری اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی و غیره را در تمام حوزه ها در ایران میخواهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
آقا من موندم توی منطق این قومی که دم از آزادی می زنند و میگن حجاب نباید اجباری باشد !!!
خدا وکیلی خوب دقت کنید، من یکی هنگ کردم!
اینا میگن حجاب یک امر اختیاری است!!!

آخه اصگول ، آخه احمق ، آخه نفهم ، آخه.......
اگر متطقتون این هست و آزادی را اینطوری تعریف می کنید !!!!!!!!
پس چرا روسری خانم رهگزر را از سرش می کشید و به بدترین وجه کتکش می زنید ؟؟؟؟
آخر احمق مگر نمیگید امری اختیاری هست ایشان حجاب را آزادانه انتخاب کرده !!!
شما نظرتون لختی پختیه، آزادید !
طرف مقابلتون دوست داره حجاب داشته باشه مگر آزادی نیست؟
پس نتیجه میگیریم بر اساس همان منطق خودتون ،با حجاب ها باید به شدیدترین وجه بی حجاب ها را توی خیابون کتک بزنند !!!
اشکالی نداره که؟
مثل شما !!!!
منطقتون را فهمیدید؟؟؟؟؟
پس منطق گشت ارشاد اجتماعی مشکل نداره !!!
خودتون مشکل دارید!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
یه دکتر روانپزشک برو تو. همش فحش میدی بعد هم از خدا حرف میزنی ، جالبه که همه حرف های زشتت هم درج میشه!!!! متاسفم برات. تو احمق تر از همه ای...!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
نه باید قانونی وضع شود کسی که به قول خودش میخواهد آزادانه در جامعه بدون حجاب رفتار کند از لحاظ اجتماعی هر گونه تعدی و یا تعرضی نسبت به او شد قانون در مقابل او از او حمایت نمیکند
چون پوشش خودش باعث دست درازی به او شده است
مملکت اسلامیست و اکثریت هم موافق حجاب حالا جالب است اقلیتها دارند رعایت میکنند مسلمان نماها خوشی زده زیر دلشان مثل مسلمان نماهای اختلاسگر کنونی اینها بدتر هستند تیشه به ریشه مسلمانی میخواهند بزنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
مذاکرات را متوقف کنید
Iran (Islamic Republic of)
علی آشتیانی
۱۲:۴۸ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
سلام.
اگه میشه رفع فیلتر کلش رو پیگیری کنید، تا ما به بازی مون برسیم.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۲۵ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
لعنت به پلیس آمریکا .. این چه کاریه ؟ چرا خفه میکنی بدبختو ؟ راحت سرشو بکوب به یه جایی ضربه مغزیش کن بعد بگو سکته کرد مرد . چه کاریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
متن مقدس سوره توبه گفته زمانی که کفار و منافقان گردن کشی و گستاخی و جنایت های خودشون رو شروع کردند هرجا کفار رو یافتید اون ها رو بکشید و بهشون رحم نکنید دست و پاشون رو هم زنده زنده قطع کنید عیبی نداره
سوره توبه رو بخونید
حتی این سوره بسم الله الرحمن الرحیم نداره چون هیچ بخشش و رأفت برای کفار و منافقان سرکش در کار نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
شما که اهل قرائت قرانی هستی انشالله که فقط حامل قران نباشی وعامل قران هم باشی لطفا سوره زمرایه 41را تلاوت بفرمائید بعد نیست
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۱:۴۰ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
اینکه پلیس ما براحتی توسط ارازل و اوباش براحتی با قمه وچاقو گردن زده میشه و یا سوزانده میشه حتی رافت اسلامی مون اینقدر اجازه مهربانی نمیده ک براحتی ارازل و اوباش تجاوز کار باشن نسبت مردم و گروه امنیت مون

باید اقتدار ب پلیس کشورمون برگرده و اسلحه گرم بهشون داده بشه همراه با آموزشهای لازم

حالا پلیس یگان ویژه ب کنار بقیه پلیس ها آمادگی لازم و ندارن نمیدونم چطور گزینش شدند

کارشناسان تمام زمینه ها باید ریشه یابی کنند علت این اغتشاش و

اصلا توجیه قابل قبولی نداره این نوع خشونت در جامعه اونم تو این دوره طلایی ایران که داره بین المللی و جهانی حرفای برای گفتن داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
غربیها روشهای دیگه‌های هم دارند. مثلا حسابهای بانکی رو مسدود می‌کنند و طرف رو میزارند تو لیست پرواز ممنوع. اینکار تو آمریکا و کانادا این دو سال انجام شده. جالبه اونجا این آشوبهایی که در ایران به پا شد هم نبود و تظاهرات مردم آرام بود. مثل تظاهرات رانندگان کامیون در کانادا که به شدت سرکوب کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
الان مگر این حوادث در کانادا اتفاق نیفتاده که منفی میزنید؟شما چه مزدورهای منافق بیچار ه ای هستید که دنباله رو شیطان هستید و به خداوند بزرگ اعتقاد ندارید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
بله
Iran (Islamic Republic of)
موسوی
۱۱:۱۴ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
با سلام. به نظر میرسد که به رخ کشیدن تخلفات پلیس در دنیا دلیل موجه بودن رفتار پلیس ما شده است واین خیلی نگران کنتده اسن. مرد مومن ،حتی یک تحلف کوجک در پلیس ما با وجود این همه کلاسهای عقیدتی و ذکر و نماز جماعت و کلا ادعای تدبن هیچگونه توجیهی نخواهد داشت. فکر اساسی بکنید به جای فرا فکنی!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
از کی تا حالا ایجاد نظم توسط پلیس شده تخلف!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
کوبیدن پلیس ایران به خاطر تخلف فرضی یه نیروی خلافکار هیچ توجیهی نداره. ماجرای مرگ خانم امینی دست آویزی برای به خطر انداختن امنیت ایران بود و با وجود اینکه فیلم حمله قلبی اون خانم توسط پلیس منتشر شد بعضیها که مرض به دلشون هست حتی حاضر شدند کمی صبر کنند تا موضوع کاملا روشن بشه و کاملا در راستای سیاستهای اسراییل و آمریکا و عربستان سعودی و عامدانه امنیت کشور رو به خطر انداختند. شما اگه واقعا به خدا اعتقاد داری باید بدونی اونایی که این آشوبهای این چند روز رو راه انداختند با سر وارد دوزخ میشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
تو اول یاد بگیر درست تایپ کنی بعد بحرف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
چرت نگو وطن فروش
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۱۵:۱۵ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
مگروظیفه ولیس برخوردباخلاف وآشوب وخرابکاری نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
این یعنی پلیس ما ضعیف و اقتدار لازم نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
این نشون دهنده این که ما در سیاست خارجی ضعیف عمل می کنیم که هرکسی جرات ابراز نظر داره وهمچنین اینکه ما در برقراری امنیت داخلی هم ضعیف عمل کردیم که اراذل و اوباش و مزدوران راحت بتونن امنیت ما را هدف قرار بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
مقصر اصلی کیه؟؟
اغتشاشگر. یا آمریکا؟؟؟
مقصر اونایی هستن که با بستن دست پلیس به یه مشت آدم خود فروخته اجازه میدن این جور رفتار کنن
اون آقایونی که نشستن نمی‌خوان دست پلیس باز باشه از همه استکبار جهانی خطر ناک ترن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
هرچی گفتید درست ولی دلیل نمیشه مردی که مسلمان هست یک دختر نامحرم را بغل کند و داخل ون بیاندازد.شما که ادعای دین و دینداری دارید نباید اینکار را می کردید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
پلیس آمریکا خشن است و ترسناک
ولی پلیس باید جلوی جنایتکار رو بگیرد و ترس نداشته باشد اما نباید خشن و ترسناک باشد
آدم بد و بدکار باید از قانون بترسد وگرنه جامعه رو فساد بر می داره
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۱:۲۱ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
ترس از قانون ومجازاة ودوما باید هیبت وشخصیت ومسلح کردن پلیس ونیروهای انتظامی بسلاح گرم وکلت وعصا برقی نه به یه چوب وچماق و ‌‌باطوم......وباید گشتهای پلیس وبالخصوص پیاده باید بهیچ عنوان صحبت وشوخی وگپ زدن با مردم عادی در کوچه وبازار جدا خدداری بکنن برای حفظ هیبت وشخصیت خودشون جلوی هر ننه قمر....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
احسنت پلیس آمریکا. اصلش هم همینه باید هم خلافکارا و اغتشاشگرا از ماموران امنیتی وحشت داشته باشند و از دیدن پلیس دست و پاشون بلرزه

حالا ایران برعکسه
که پلیس وحشت داشته باشه که چون حتی حق دفاع از خودش رو نداره الان هاست که شهید شود
و کجای دنیا پلیس مثل ایران تحقیر شده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
مثل امروز مثل روز های حکومت معاویه است که فردی همانند علی (ع) را بعد از نماز واجب بود که لعنت کنند و افرادی همانند یزید و معاویه ستایش میشدند و امروز هم حکومت علوی ایران لعنت و تروریست شناخته میشود و حکومت های یزید صفتان مثل امریکا و اروپا ستایش میشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل. ولی این دلیل نمیشه مردم نتونن حرفشون رو بزنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
آمریکا ننگت باد مرگت باد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
بله مرگ و لعنت به آمریکا
ولی این اقتدار پلیس های آمریکا واقعاً باعث افتخاره و ستودنی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
بله عملکرد پلیس آمریکا از نظر منافقین افتخار و ستودنی است ولی عملکرد پلیس ایران در برابر اوباش و ایجاد امنیت برای ملت غیرقانونی؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
نتیجه اتفاقات اخیر در ایران از طرف دولت ،
باید دستگیری وسیع و گسترده باشد ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
پایگاه بسیج روستای ما را هم تحریم کنید تا خیالتون راحت بشه بسیجی سر میدهد ولی به امریکا و نوکرانش و جاسوس هاش و فریب خورده های امریکایی می تازد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
اصلاً خودت فهمیدی چی گفتی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
طعنه زده به آمریکا که دونه دونه تحریم می کنه میگه بیا پایگاه روستای ماراهم تحریم کن بسیجی به ایادی آمریکا میتازه حتی اگه سرش بره مفهومه؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
پاسخ به کسی که گفته اصلا فهمیدی....دوست عزیز این نوشته تمسخر دولت امریکاست که یکبار سپاه را تحریم میکند و بار دیگر بسیج را یکبار نیروی انتظامی را تحریم کرده و اینبار برای خبر سازی دروغین پلیس امنیت اخلاقی را تحریم میکند. به امریکایی ها و مزدورانش گفته که بیاید پایگاه بسیج روستایی را هم تحریم کنید و خیالتان راحت باشد که بسیجی دست از دشمن ستیزی بر نمی دارد. چون بصیرت دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۰۶ مهر ۱۴۰۱
بچه بیا پایین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
حیف اسم حیوان که روی بعضی از اینها ( پلیس امریکا ) بگذاری . با زانو جلوی دوربین سیاه پوسته را خفه کرد .# نمیتوانم نفس بکشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
اصلاً نمیدونی داری از چه کسی دفاع میکنی؟

جورج فلوید یک مفسد عیاش فاسق خلافکار بود

اون افسر پلیس حق داشت
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۰:۰۴ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
سلام اقای 09:42 انسان وقتی یک گوسفند را سر میبرد قبلش بهش اب میده و با یک چاقوی تیز و سریع میبرد ولی وقتی بخواهد زجرکش کند یکیش همین روش زانو روی گردن هست، مسئله روش وحشیانه و غیر انسانی است ، شما هم که انگار همسایه جورج فلوید بودید و میشناختید این بنده خدا را .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
رفتار پلیس آمریکا که هیچ؛ التزام مردم آمریکا به قانون عجیبتره !!اعتراض نمیکنندکه سیگار فروش و راننده را برای چی کشتند!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
سلام آقای 10:04 مگه قراره طرف رو قربونی کنن بره تو قابلمه که بهش آب بدن؟ ضمنا ظاهرن طرف خلافکار بوده. با کشتنش با زانو مخالفم باید محاکمه می شد ولی همچین آدم درستکاری هم نبوده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
ای کاش افسر های ایران هم کمی اختیارات و اُبهت پلیس آمریکا رو داشتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۰۶ مهر ۱۴۰۱
این کاش شرایط اقتصادی اینجا مثل امریکا بود
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۱۲ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
بیچاره پلیسهای ما که دست خالی میفرستندشون بین اغتشاشگرا و کشته میشن.قوانین ما ناقصه باید به پلیس قدت برخود داد .البته نه مثل پلیس آمریکا . ولی اینجوری هم درست نیست.انتظار دارند اغتشاشگرا از لباسش حساب ببرند!!!
Iran (Islamic Republic of)
نیمایی
۱۷:۴۸ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
کجا دیدی دست خالی بودن !؟؟....
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۰۹:۰۴ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
افسر های ایران چون حکم تیر و دفاع از خود را ندارند به قدری تحقیر می‌شوند که در وسط خیابان پلیس توسط ارازل و اوباش به آتش کشیده می‌شود و در شهری دیگر همانند داعش سر پلیس را زنده زنده قطع می‌کنند آیا خشونت در برابر حیوانات ارازل و اوباش ولگرد حرام است؟

اگر افسران و ماموران پلیس مظلوم باشند و خشونت و توان برخورد جدی با خلافکاران و بی ناموس ها رو نداشته باشه یک شبه این کشور به حال و روز سوریه جنگ زده خواهد افتاد
چون منافقان بدتر از داعش هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
ترکیه اغتشاشگرا رو انداخت جلو سگ ایران هم باید همین کارو کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
آفرین احسنت به ترکیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
باید دست آعتشاشگران را قطع کرد.دست اون چاقو به دست ها رو قطع کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
اونادنبال بهانه هستند شما چرابهانه به دستشون می‌دهید. کار شما هم نادرسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
مشتی ارازل و اوباش به مردم حمله ور می‌شوند و ماموران پلیس را به شهادت می‌رسانند و اموال عمومی را به آتش می‌کشند و به مسجد ها حمله می‌کنند و کتاب مقدس قرآن را آتش می‌زنند و به ناموس مردم چونکه چادر داره در وسط خیابان حمله می‌کنند
این ارازل و اوباش منافق رو باید تیکه تیکه شون کرد و انداخت جلوی سگا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
ایکاش پلیس ایران هم کمی ابهت پلیس آمریکا رو داشت که اینقدر تحقیر نمیشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
ابهت داره اما بهشون اجازه تیر نمیدن.پلیس آمریکا وحشی هست.چون اکثر مردم آمریکا وحشی هستن و اکثر مواقع مست توی خیابان ول گردی میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
پلیس ایران باید در همون ساعت اولیه در رسانه ملی حضور پیدا میکرد و قضیه رو‌ روشن میکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
قضیه رو روشن کردن اما یک عده غرب گدا همش شایعات جدید میساختن و بقیه غرب گداها هم باور میکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
ما ضد انقلاب نیستیم لزومی نداره پلیس اسلامی رو با امریکا مقایسه کرد ما هم اشتباهاتی داریم باید اصلاح شه
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۸:۳۲ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
پلیس های امریکایی
حداقل دولت هاشون با اینکه کافر و ظالم هستند اجازه نمیدن که پلیس توسط ارازل و اوباش اغتشاشگر تحقیر و کشته شود
پلیس باید هم حکم تیر و برخورد با مجرمان و خلافکار رو داشته باشه

نه مثل بعضی قوانین کشور ما که اگر دزد اومد جلوی خونه ات حتی نمیتونی از خودت دفاع کنی!! در حالی که فرمان خداست که دست دزد رو قطع کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
احسنت جناب مصطفی
کاملاً درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
The End USA
Coming Soon
By
iran-Chinese-russian
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
باید قبول کنید که پلیس آمریکا کارش بسیار خطرناکه چون اکثریت مردمش مسلح هستن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
به وحشی معروفن اصلن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
پس در مقابل افراد مسلح رویکرد فرق داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
رفتار پلیس کشورهای اروپایی با معترضان رو چطور توجیه می‌کنی؟ تازه خفه کردن یه نفر که بهش دستبند زدند و سلاحی نداره چه توجیهی داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
حالا تو ایران کم اسلحه قاچاق میشه؟ همین دو سه روز چند تا تیم تروریستی که از مرزهای کشور سلاح به داخل قاچاق می‌کردند شناسایی و متلاشی شدند. کار پلیس ایران سخت تره چون آمریکا دور تا دورش یه مشت کفتار و تروریست وحشی سعودی و فرقه رجوی نیستند. بعد در آمریکا بدترین واقعه‌ای که دائم تو بوق و کرنا می‌کنند تظاهرات ۶ ژانویه بود ولی کدوم یکی از مردمی که اونجا تو واشینگتن حضور داشتند مسلح بودند؟ تنها افرادی که کشته شدند طرفدارای ترامپ بودند. رسانه‌ها اول به دروغ ادعا کردند پلیس کشته شده ولی بعد بی سر و صدا اعلام کردند چند روز بعد در اثر حادثه یا بیماری قلبی مردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
پس پلیس ایران هم باید در مقابل آشوبگرانی که اسلحه داشتن باید سلاح استفاده کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
مردم آمریکا مسلح هستند اما طبق قانون و مجوز که البته همین هم معقول نیست اما برخی از افراد در ایران ما بدون مجوز و قانون مسلح هستند و این می تواند بدتر از جنگل باشد بخصوص که پلیس توان و اقتداری نداشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
شروین
۱۷:۲۳ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
11.24 واسه حرفت مدرک داری؟
آخرین اخبار