رئیس‌جمهور آمریکا ضمن اعلام وضعیت اضطراری در فلوریدا، سفر خود را به دلیل پیش‌بینی وقوع توفان به تعویق انداخت.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، روز شنبه به وقت محلی در ایالت فلوریدا به دلیل پیش‌بینی وقوع توفان «یان» وضعیت اضطراری اعلام کرد و سفر روز سه‌شنبه خود به بخش جنوبی این ایالت را هم به تعویق انداخت.

به گزارش نیویورک پست، بایدن قرار بود روز سه‌شنبه هفته جاری در فلوریدا درباره مراقبت‌های بهداشتی در «فورت لادردیل» صحبت کند و سپس در یک رویداد کمیته ملی دموکرات‌ها در «اورلاندو» شرکت داشته باشد.

طبق بیانیه کاخ سفید بیانیه کنونی و اعلام وضعیت هشدار بایدن به وزارت امنیت داخلی و آژانس مدیریت اضطراری فدرال (FEMA) این فرصت را می‌دهد تا تلاش‌های امدادی برای مدیریت بلایای طبیعی را هماهنگ کرده و بهتر امدادرسانی کنند.

«ران دیسانتیس» فرماندار فلوریدا، نیز اکنون با اعلام وضعیت اضطراری گارد ملی ایالت خود را بسیج کمک‌رسانی کرده است.

انتظار می‌رود توفان یان روز یک‌شنبه به وقت محلی به یک گرباد عظیم تبدیل شود و تا اواسط هفته از غرب کوبا به میانه فلوریدا برسد. مرکز ملی توفان آمریکا از ساکنان خواسته است تا برنامه‌های توفان را در دستور کار داشته باشند.

خسارات توفان فیونا در سواحل شرقی کانادا

توفان یان به دنبال توفان فیونا به آمریکا می‌رسد. در حال حاضر توفان فیونا در سواحل شرقی کانادا خسارات بسیاری به بار آورده است. خبرگزاری رویترز در این باره گزارش داد که گروه‌های مختلف در کانادا اکنون که خسارات بر بخش‌هایی از این کشور وارد شده است، در تلاش برای رفع بلایا و ضرر‌های وارده هستند.

این توفان به شرق کانادا هجوم آورد و باعث تخلیه خانوار‌های بسیار شد، درختان را قطع کرد و خطوط برقی بسیاری را از کار انداخت.

«جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا، هم به دنبال این توفان با بیان آن که نیرو‌های مسلح کانادا برای کمک به پاکسازی مستقر خواهند شد و افزود: «فیونا خسارت قابل توجهی ایجاد کرده و بازیابی آن نیازمند تلاش زیادی است.»

البته با آنکه شدت این توفان بسیار بالا بوده هیچ آمار آسیب یا تلفات جانی جدی گزارش نشده است که مقامات دلیل آن را توجه مردم به هشدار‌ها دانستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار