تمامی پایگاه‌های اورژانس شهری و جاده‌ای خراسان رضوی برای مأموریت ویژه دهه پایانی ماه صفر در حالت آماده‌باش کامل هستند.

علی یزدانی رئیس مرکز اورژانس و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ایام شهادت امام رضا (ع) و در زمان اجرای مأموریت ویژه دهه پایانی ماه صفر کلیه پایگاه‌های اورژانس شهری و جاده‌ای در حالت آماده‌باش کامل هستند.

او افزود: اورژانس پیش بیمارستانی مشهد در ایام دهه پایانی ماه صفر با ۷۴ پایگاه شهری، ۸۸ آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس و یک بالگرد اورژانس هوایی در خدمت زائران و مجاوران امام رضا (ع) هستند.

رئیس مرکز اورژانس و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در ۳ روز پایانی ماه صفر از ظرفیت تجهیزات و نیروی انسانی مراکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی نقاط مختلف کشور استفاده می‌کنیم.

یزدانی بیان کرد: در روز‌های پایانی ماه صفر ۱۶۸ پایگاه امدادی مستقر در محور‌های اصلی شهری و جاده‌ای تقویت می‌شوند و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته هر پایگاه بین ۱۰ تا ۲۰ درصد ظرفیت موجود و متناسب با نیاز منطقه تقویت می‌شود.

او تصریح کرد: اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی با توجه به حضور جمعیت میلیونی عزاداران رضوی در مشهد، درخواستی به سازمان اورژانس کشور ارسال کردیم و خواستار حمایت کل کشور هم در بعد نیروی انسانی و هم در بعد تجهیزات موردنیاز این حوزه شدیم که با موافقت رئیس سازمان اورژانس کشور همراه شد.

رئیس مرکز اورژانس و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: در این روز‌ها آماده‌باش کامل کلیه پایگاه‌های اورژانس شهری و جاده‌ای و حضور ۲۴ ساعته کارشناس در مرکز اتاق بحران و EOC دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مرکز مراقبت‌های MCMC این دانشگاه داریم و اوج کارمان هم در روز‌های ۲۸، ۲۹ و ۳۰ ماه صفر (۳، ۴ و ۵ مهر) خواهد بود تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن خدمات‌رسانی لازم را در حوزه کاری داشته باشیم.

 یزدانی اظهار کرد: حضور ۲۴ ساعته کارشناس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرکز کنترل ترافیک به منظور پایش مسیر‌های منتهی به حرم مطهر رضوی و نظارت بر انتقال به موقع بیماران احتمالی از دیگر اقدامات برای خدمت رسانی مطلوب به زائران است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.