به‌مناسبت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا ،عملیات اجرایی مرمت و احیای کاخ آقا محمدخان به عنوان موزه زنان در دفاع مقدس آغاز شد.

با حضور جواد واحدی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، سردار علی ملک شاهکویی فرمانده سپاه نینوای گلستان و برخی از مسئولین استان عملیات اجرایی مرمت و احیای کاخ آقا محمد خان آغاز شد.

جواد واحدی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در آغاز عملیات اجرایی مرمت و احیای کاخ_آقا_محمد خان گفت: توفیق شد امروز برای بازسازی دارالحکومه قدیم شهر گرگان در مرکز استان گلستان حضور پیدا کنیم.

او ادامه داد: با رویکردی که فرمانده سپاه نینوا استان خواهند داشت اتفاقات مثبتی را برای احیای این اثر تاریخی شاهد خواهیم بود.

واحدی افزود: باید در کمترین زمان ممکن مرمت و احیای کاخ آقامحمدخان به پایان برسد و امیدواریم با اعتباری که برای مرمت و احیا این اثر تاریخی ارزشمند اختصاص خواهیم داد بتوانیم در سال آینده شاهد افتتاح این مکان باشیم.

او گفت: با بسط و توسعه ظرفیت‌های گردشگری استان، می‌توانیم گلستان را به عنوان شاه راه گردشگری در سطح ملی مطرح کنیم.

محمدجواد ساوری مدیر کل میراث فرهنگی گلستان هم گفت: بنا به قولی که در راستای مرمت کاخ آقا محمدخان دادیم، مرمت، بازسازی و احیای این اثر طبق تفاهم نامه‌ای با سپاه نینوا استان آغاز شد.

او ادامه داد:علی رغم این که اعتباری برای این اثر تخصیص نیافته است، اما برای خود ایجاد تعهد کردیم تا مرمت این اثر آغاز و هر چه سریع‌تر از فرسایش این بنای تاریخی جلوگیری شود.

ساوری افزود: این بنا پس از مرمت در قالب موزه زنان در دفاع مقدس مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

سردار علی ملک شاهکویی فرمانده سپاه نینوای استان گلستان هم گفت: این ساختمان سال ۱۳۵۷ تحویل سپاه شد و در ایام دفاع مقدس اعزام رزمندگان جبهه حق علیه باطل در این مکان صورت می‌گرفته است و شهدای بسیاری در این مکان تشییع شدند.

او ادامه داد: این مکان از بنا‌های تاریخی ارزشمند و میراث گذشته استان است و حفظ آن برای ما اهمیت دارد و آمادگی کمک برای تداوم مرمت و احیا این اثر تاریخی را داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.