مدیرکل امور حقوقی جمعیت هلال‌احمر ایران گفت: قرارداد بیمه امدادگران داوطلب و افتخاری این مجموعه با سازمان تأمین اجتماعی منعقد شد.

مهدی افتخاری مدیرکل امور حقوقی جمعیت هلال‌احمر ایران شامگاه جمعه در آئین تجلیل از خانواده‌های امدادگران فداکار خدمت هلال‌احمر خدابنده، زنده‌یاد وحید محمدی و سیدرضا جعفری، گفت: جمعیت هلال‌احمر نهادی عام‌المنفعه است که همواره با از جان گذشتگی و فداکاری برای کمک به آسیب‌دیدگان ناشی از حوادث به کمک هم‌وطنان می‌شتابد که در برخی مواقع منجر به وارد آمدن صدمه و حتی جان باختن امدادگران می‌شود.

او افزود: جهاد در حوزه دفاع‌مقدس فقط منحصر به دفاع در میادین جنگی و نظامی نیست، بلکه فرهنگ سردار شهید حاج قاسم سلیمانی باید در همه عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و سرمایه اجتماعی تبلور پیدا کند و جهادگران اقتصادی و خدمات اجتماعی داشته باشیم.

این مسئول با اشاره به نیرو‌های افتخاری در جمعیت هلال‌احمر هستند که در این عرصه احساس مسئولیت کرده و به آن ورود داشته‌اند، ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده و حمایت‌های رئیس جمعیت هلال‌احمر قرارداد بیمه امدادگران داوطلب و افتخاری این مجموعه با سازمان تأمین اجتماعی منعقد و این اعضا تحت پوشش بیمه قرار گرفتند که این اقدام بسیار مهم و مبارکی در هلال‌احمر کشور به شمار می‌رود.

 مدیرکل امور حقوقی جمعیت هلال‌احمر ایران افزود: جمعیت هلال‌احمر و اداره‌کل حقوقی این مجموعه، خود را مسئول می‌داند که در موضوع حقوقی و قضایی در راستای حمایت از پرسنل نهایت تلاش را داشته باشد.

او با تشریح ماجرای فوت امدادگران خدابنده، گفت: امدادگران جهادگر خدابنده برای نجات جان، یک چاه‌کن که در سال ۱۳۹۶ دچار آسیب شده بود، اقدام می‌کنند و نیرو‌های امدادگر افتخاری این شهرستان علی‌رغم گمانه‌زنی‌های فوت مصدوم که به لحاظ گذشت زمان وجود داشته، داوطلبانه و به درخواست خانواده و افراد حاضر در صحنه جان خود را به خطر انداخته و با توجه به شرایط محیطی از جمله نرم بودن خاک و ریزش چاه، جان خود را از دست دادند.

مدیرکل امور حقوقی جمعیت هلال‌احمر ایران با تأکید بر اینکه همه تلاش خود را برای تشکیل پرونده در بنیاد شهید برای این امدادگران زنده‌یاد که مصداق بارز فداکاری و جان‌فشانی برای نجات جان همنوع خود را داشته‌اند انجام خواهیم داد، گفت: به منظور بزرگداشت و زنده نگهداشتن یاد و خاطره سیدرضا جعفری و وحید محمدی بلواری در شهر قیدار به نام این فداکاران خدمت نامگذاری و از المان این امدادگران زنده یاد نیز رونمایی شد.

این مسئول افزود: هموطنان در شرایط فعلی جامعه می‌دانند که امدادگران هلال‌احمر جان خود را فدای دفاع و حمایت از همنوعان خود در کشور می‌کنند و این فرهنگ ریشه در آموزه‌های دینی و ملی ما دارد، زیرا غیرت و غیور بودن جزو لاینفک هر ایرانی به شمار می‌رود که امید است روز به روز شاهد تبلور بیش از پیش این روحیه باشیم.

سیدقاسم موسوی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان نیر در ادامه این آئین، گفت: یاد امدادگران فداکار خدمت شهرستان خدابنده از ذهن جمعیت هلال‌احمر کشور پاک نخواهد شد.

او افزود: دو پایگاه امداد و نجات جاده‌ای و یک خیابان در شهرستان خدابنده به نام این فداکاران زنده‌یاد نام‌گذاری و از المان زنده یاد وحید محمدی و سیدرضا جعفری نیز رونمایی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.